JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Saturday, 30 November 2013

Christmas series : mistletoe and kisses nail art


For my first Christmas nail art I went for a cute, traditional and simple design everybody can recreate and customize! You can skip the sparkly tips if you’re not a glitter lover, or you can paint only mistletoe if you don’t feel confident enough at drawing lines and curves, or you can paint silver or golden bows …combos are endless , all you have to do is let your creativity flow!

I chose a dark-almost black but not black- background, Dior Black Ink, and I added sparkles on the bottom half of my nails. With red acryilic paint I drew bows on the upper half of my nails and I added mistletoe hanging out of my bows, ready for witnessing kisses and hugs!

I wanted to add a touch of snow and I tried the essence Let it snow topper …I’m not impressed with it at all , it’s very runny to the point that when l opened the bottle l spilled it on the floor ..it’s watery almost and it doesn’t add any sparkles at all, it looks like a plain top coat. 





Italian version:


Per la mia prima nail art natalizia ho realizzato un disegno semplice, tradizionale e perfetto per le feste che tutte possono ricreare e personalizzare! Si possono lasciare da parte i glitter se non li amate, oppure si possono dipingere solo i rametti di vischio senza aggiungere i fiocchi se non vi sentite sicure nel tracciare linee e curve, oppure potete scegliere l’oro o l’argento per i fiocchi..le combinazioni sono infinite, dovete solo lasciar spazio alla creatività!

Ho scelto un colore scuro- quasi nero ma non nero- come sfondo, Dior black ink, e ho aggiunto uno smalto glitterato sulle punte . Con il colore acrilico, in rosso, ho realizzato i fiocchi nella parte alta del’unghia e poi ho aggiunto il vischio, che sarà testimone di baci e abbracci!

Volevo aggiungere un po’ di neve ed ho provato lo smalto Essence Let it snow…ed è stata una delusione totale! E’ acquoso al punto che quando l’ho aperto sono cadute per terra delle gocce, e una volta applicato è una semplice base trasparente.



Products used:

Kiko 3 in 1 shine fortyfing fast dry base and top coat


Dior vernis haute couleur nr 903 black ink


Essence special effect topper nr 13 mrs and mr glitter


Americana acryilic paint in green and red


Essence happy holidays let it snow topper


Essence happy holidays color 3 run Rudolph, run
 

Friday, 29 November 2013

Christmas shopping tips? Too Faced Jingle all the way Palette my review



Here’s another Christmas gift idea for you! It’s a compact palette from Too Faced, a brand that you sure know about and that has got extremely good products on the market with attention to packaging , new trends and, most important of all, quality.



They came out with this palette for Christmas with a captivating packaging and compact size but the big surprise they got in store for us is that you get two gifts in one , the palette itself and the palette case that actually is an iphone 5 case designed exclusively by Mary McDonald, a tv host and celebrity decorator!

The palette is 25$ and you’ll get 9 eyeshadows plus two highlighter shades for a total of 11 eyeshadows. They’re all shimmery apart the highlight ones and they go from a very nice sparkly black to a champagne color, from a sky blue to a baby pink and from a deep brown to a taupe so you can create many different looks, from neutral ones to smokey eye to colorful ones perfect for holiday season! Even those of you neutral girls are tempted to dare at Christmas time and it’s the right time to do so! The shadows are velvety and easy to blend. You’ll find a bronzer and a pink blush to complete the palette, both are a bit shimmery and they blend out beautifully to give you rosy cheeks without being too bright. 


It’s perfect to travel with as it’s the same size of an iphone 5 and you get everything you need for everyday makeup just by tossing it in your handbag!

Personally I think it’s a great gift for young girls and for those of us that love tech and makeup!
I haven’t seen any other palette set that comes with a gift not makeup related but I might have missed it , anyway I think too faced got a very good idea!

                                              Sephora design

idee per lo shopping natalizio? Too Faced Palette Jingle all the way la mia review!



Ecco un’altra idea per lo shopping natalizio tutta per voi! E’ una palette di Too Faced, una marca che sicuramente conoscete e che non ha bisogno di presentazioni, una marca con attenzione al packaging e  alle nuove tendenza ma soprattutto alla qualità.
La loro proposta per natale è la palette Jingle all the way ,  caratterizzata da un packaging accattivante e dalle dimensioni ridotte,ma la vera sorpresa sta nel fatto che avrete due regali in uno! Eh sì, la palette è inserita in una cover per iphone 5 disegnata in esclusiva da Mary McDonald, conduttrice televisiva e arredatrice d’interni!
Il prezzo è di 25.50 euro da sephora (ma potete acquistarla usufruendo degli sconti che sephora riserva ai possessori della loro carta) , ed è composta da 9 ombretti più due highlighter per un totale di 11 ombretti.Hanno tutti un finish shimmer tranne i due highlighter e vanno da un nero con sparkles multicolore ad un color champagne, da un azzurro cielo ad un rosa baby e da un marrone cioccolata ad un taupe in modo da poter creare diversi tipi di look, dai più neutri al classico smokey eye per passare a look colorati perfetti per le feste! Anche le amanti dei look naturali durante le feste vengono tentate dai colori e secondo me non c’è un momento migliore per osare! Gli ombretti sono vellutati e facili da sfumare. Nella palette trovate anche un bronzer e un blush, entrambi hanno un finish shimmer e si sfumano con facilità dando alle guance un tocco di rosa delicato senza risultare eccessivi.
La palette è anche comodissima da portare in viaggio visto che è della stessa dimensione di un iphone 5 e avrete tutto il necessario per il trucco quotidiano, dovete solo metterla in borsa!
Personalmente ritengo sia un ottimo regalo per le ragazze giovani e per tutte coloro che amano sia il makeup che la tecnologia!

Sephora design

Thursday, 28 November 2013

Rainbow wavy cut crease makeup look




I seem not to be able to stay away from rainbows aren’t I? I can’t help it, I love colors , they make me smile and they turn a cold winter day into a magical colorful whimsical day that’s why I went for a very colorful makeup today! It is a sharp wavy cut crease in electric blue that reminds me of deep ocean water: I drew it with a light blue pencil that acted as a base for electric blue eyeshadowa nd I rounded the inner line so that it resemble a wave shape, and on my lid I applied rainbow shades from yellow in the inner corner to purple in the outer corner. To get a sharp cut crease line I used a qtip to clean up the edges and also a bit of concealer to make it extra neat. It’s a makeup perfect for fairies isn’t it? Oh and it’s perfect for everyone who wants to stand out :)








Italian version :

Sembra proprio che non riesca a stare lontano dai colori dell’arcobaleno! Eh sì, amo i colori, è più forte di me, mi fanno sorridere e trasformano un freddo giorno invernale in un giorno pieno di magia e allegria, non trovate anche voi? Ecco perché oggi ho realizzato un makeup coloratissimo! E’ caratterizzato da una cut crease volutamente priva di sfumature ,che richiama il blu profondo dell’oceano ,disegnata con una matita azzurra, che è stata la base per un ombretto blu elettrico, e con la linea interna arrotondata a richiamare la forma di un’onda,  e sulla palpebra mobile ho applicato i colori dell’arcobaleno, dal giallo nell’angolo interno fino al viola in quello esterno. Per ottenere una linea ben definita ho utilizzato un cotton fioc con cui ho rifinito i bordi ed anche del correttore per renderla ancora più precisa. E’ il makeup perfetto per le fate direi! E anche per tutti quelli che vogliono farsi notare :)




Products used 


Kiko kohl eye pencil nr 110

Fyrinnae pigment in digital faerie

Fyrinnae pigment in 1.22 gigawatts

Mac chromaline in pure white

Pupa vamp eyeshadow in 201

Kiko pigment loose eyeshadow in 16

Kiko pigment loose eyeshadow in 17

Kiko eyeshadow rosa calypso satinato nr 228

Kiko eyeshadow verde anice macroperlato nr 260

Urban decay eyeshadow in foxy

Mac fluidline in black track

Mascara 2000 calories by max factor

Mac brow duo powder in blonde