Monday 7 July 2014

Dandelion nail art..make a wish! esprimi un desiderio!



Hi fairies,
today’s nail art is inspired by dandelions, those lovely and fairy like flowers we all, at least once, blew out while making a wish! I used to do that a lot as a child, and I’m not ashamed to say I still do that, because I still believe in magic and most of all in the magic of a child’s heart!
For the background I went for a sort of blue gradient because I thought it would give a bit more personality to this nail art that otherwise wouldn’t have been colored enough for my taste! I then painted a dandelion with acrylic paints and a very fine brush, trying to be as detailed as possible and to keep lines as thin as possible. It wasn’t easy, but I tried!




Italian version:

Ciao fatine,
La nail art di oggi è ispirata dal fiore di tarassaco o soffione, come l’ho sempre chiamato, quei fiori che sembrano fatati e su cui tutti,almeno una volta, hanno soffiato ed hanno espresso un desiderio! Lo facevo spesso da bambina, e non mi vergogno di dire che lo faccio ancora adesso, perché credo nella magia, soprattutto nella magia che un cuore puro riesce a fare!
Per lo sfondo delle unghie ho deciso per una gradazione di blu, perché secondo me dava un po’ di personalità in più a questa nail art che, diciamocelo, non è molto colorata, o meglio non è abbastanza colorata per i miei gusti! Poi ho dipinto il tarassaco con i colori acrilici e un pennello sottile, cercando di essere il più dettagliata possibile e di tracciare linee molto sottili. Non è stato facile, ma ci ho provato!








Products used:

kiko 3 in 1 shine fortyfing base and top coat

kiko nail polish nr 344

kiko nail polish nr 267

kiko nail polish nr 230

essence nail polish kalinka beauty l.e. nr 04 green scene

Americana acrylic paint in white,green,black

2 comments:

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...