JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Saturday, 24 January 2015

eye makeup look smoky gold



Hi fairies,
Today’s look is a classic, sultry smoky eye that will make your eyes pop, and it’s classy and timeless, good for any occasions in my opinion!
First thing I did was applying a transition color in my crease, using a blending brush: in my case it’s a hazelnut brown but it can vary according to your complexion, it should be just a bit darker than your skin. I kept it on the outer part of my crease and I left the inner half naked for now; with a black eye pencil I started drawing a line close to my lash line, in  the outer half, and then I smudged it out till my natural crease. I patted on a black eyeshadow with silver glitters, and I blended it very well. In the inner half of my lid I applied a brown eye shadow full of multi color shimmers, a gorgeous shade! With a cold tone brown I blended the lower part of my crease, to help the darker colors look blown out. I applied black eyeshadow on my lower lashline as well, and I smudged it out quite a bit . the brow bone highlighter is a cream matte shade , and that’s it, I hope you like it!



Italian version:

Ciao fatine,
Il look di oggi è un classico e sensuale smoky eye che metterà in risalto i vostri occhi con un look classico e senza tempo, adatto ad ogni occasione secondo me!
la prima cosa che ho fatto è stata quella di applicare un colore di transizione nella piega dell’occhio, usando un pennello da sfumatura: il colore da scegliere varia a seconda della vostra carnagione, nel mio caso si tratta di un marrone nocciola, in generale dovreste optare per una tonalità leggermente più scura del colore della vostra pelle. Ho lasciato la metà interna della piega dell’occhio libera per il momento; con una matita nera ho tracciato una linea all’attaccatura delle ciglia, sempre nella metà esterna , e l’ho poi sfumata verso l’alto; ho picchiettato sopra un ombretto nero con glitter argentati, e l’ho sfumato molto bene, nella metà interna della palpebra ho steso un ombretto marrone con micro glitter di diversi colori, molto luminoso! Con un ombretto di un marrone freddo ho sfumato la parte inferiore della piega , per far sì che i colori scuri non avessero contorni netti. Ho usato l’ombretto nero anche nella rima inferiore, e l’ho sfumato molto bene. Come illuminante ho scelto un color crema opaco, ed è tutto, spero vi piaccia!




Products used:

lime crime waterproof eye shadow helper

kiko colour shock cream eye shadow nr 01

cinecittà mono eye shadow nr 52

about face loose pigment in zelda’s revenge

sugarpill loose pigment in magentric

sugarpill loose pigment in goldilux

kiko infinity eye shadow nr 295

fyrinnae loose pigment in nijiiro

Maybelline mascara the falsies

8 comments:

  1. stupendo questo make up...molto bello e ti apre l'occhio <3

    ReplyDelete
  2. Questo ake-up dona molta luminosità, mi fa pensare alla primavera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. va benissimo in primavera, ma io lo vedo anche adatto all'inverno :)

      Delete
  3. very classy, perfect for valentine's actually!

    ReplyDelete
  4. classic smoky but l love the gold accent, it gives the whole look personality!

    ReplyDelete