JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Saturday, 17 January 2015

Fisherman/ Il pescatore nail art


Hi fairies,
Today’s nail art has been inspired by fishing, that for me is more like an excuse to spend a day out , relaxing, enjoying nature and having fun! If you’re lucky enough to live close to the sea or to a river you should give it a try, you don’t have to go fishing , you could just sit by the sea and relax!
First thing I did was painting the background , and I picked  orange, peach and a light purple nail polish because I wanted our fisherman to go fishing at sunset! I created a nice gradient using a cosmetic sponge to apply nail polish, and once my nails were dry I applied a coat of glittery nail polish.
On my thumb and my ring finger I drew the shape of a tiny boat and of a man with a fishing pole; on my index finger I painted an oval line , surrounded by many concentric lines. In the middle of my nail, using white acrylic paint, I drew a bobber and I added details and colors. On the middle and pinky nails I painted an anchor, which is realized by painting two c shapes pointing in opposite directions. I decorated it and added colors, and that was that! I hope you like it!



  Italian version:

Ciao fatine,
La nail art di oggi è ispirata alla pesca, che per me è più che altro una scusa per passare una giornata all’aria aperta, in relax, godendosi la natura e divertendosi! Se siete così fortunate da vivere vicino al mare o ad un fiume vi consiglio di provare, non dovete necessariamente pescare, potete semplicemente sedervi in riva al mare e rilassarvi!
la prima cosa che ho fatto è stata quella di dipingere lo sfondo, ed ho scelto tre  smalti,  uno arancione, uno pesca e uno violetto perché volevo che il nostro pescatore fosse immortalato al tramonto! Ho creato un effetto sfumato usando una spugnetta per applicare lo smalto, e una volta che le unghie erano asciutte ho dato una passata di smalto glitterato.
Sul pollice e sull’anulare ho disegnato la sagoma di una barca e di un uomo con una canna da pesca in mano; sull’indice ho tracciato una linea curva, seguita da tante altre linee concentriche. Al centro dell’unghia, con colore acrilico bianco, ho disegnato un galleggiante, che ho poi completato aggiungendo dettagli e colore. Sull’indice e sul mignolo ho invece disegnato un’ancora, che è il risultato di due C speculari. L’ho decorata e colorata, e questo è tutto! Spero vi piaccia!




Products used:

kiko 3 in 1 shine fortifying base and top coat

kiko smooth base protective ridge filler base coat

kiko nail polish nr 356

china glaze nail polish nr 1008 in purple panic

sinful colors nail polish nr 954 in verbena

kiko nail polish nr 271

Americana acrylic paint in white, black, red , yellow

12 comments: