JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Saturday, 10 January 2015

let's rock nail art



Hi fairies,
You know how much I love sparkles, shimmers and glitters, don’t you? Today’s nail art has got all of that and more, it’s very bold and sparkly and I love it! Also the main theme is music, a huge part of my life: I can’t live without music, I listen to it literally all day, and I thought it was time to create a nail art inspired by one of my passions, so here we go, I hope you like it and try it out!
I painted my ring finger with a duo chrome nail polish, and the rest of my nails with creamy black nail polish; on black nails I used a silvery glitter polish and I created a gradient , fading from bottom to top, while on my index finger I made a white sideways French manicure. On my index finger I drew a pink guitar, simply by painting two circles one on top of the other, and then adding the neck a line and all details; on my middle finger I drew pink lips, while on my ring finger I painted piano tiles. I added notes on the rest of my nails , and that’s it!






Italian version:

Ciao fatine,
Sapete quanto io ami tutto ciò che luccica, che brilla e ovviamente I glitters, ormai credo di avervelo detto più volte! La nail art di oggi ha tutti questi elementi e molti altri ancora, è molto luminosa e non passa certo inosservata! Il tema principale è la musica, una parte importante della mia vita: non posso farne a meno, la ascolto tutto il giorno, ecco perché ho pensato fosse arrivato il momento di dedicarle una nail art! spero vi piaccia e che proviate anche voi a realizzarla!
Ho dipinto l’anulare con uno smalto cangiante e il resto delle unghie in nero; sulle unghie nere ho realizzato una sfumatura, dal basso verso l’alto, con uno smalto argentato glitterato, mentre sull’indice ho realizzato una french diagonale in bianco. Sull’indice ho disegnato una chitarra, che non è difficile da ottenere, si dipingono due cerchi uno sull’altro, e poi si aggiunge la tastiera e i dettagli; sul medio ho disegnato delle labbra rosa, mentre sull’anularee ho dipinto i tasti del pianoforte. Ho aggiunto note sparse sul resto delle unghie, e ho completato con il top coat!




Products used:

kiko 3 in 1 shine fortifying base and top coat

kiko nail care smooth base protective ridge filler base coat

dance legend nail polish in Boo

kiko nail lacquer poker l.e. daring game nr 06

polish me silly nail polish in surprise me

kiko nail polish nr 329

Americana acrylic paint in black, white, red

8 comments:

  1. Che invidiaaaaa!!!
    Primo per le unghie, dal momento che a me non crescono, si spezzano sempre, poi per la nail-art carinissima ed anche originale... non credo riuscirei a farla cosi bene. Bravissima :-)

    ReplyDelete
  2. grazie mille, pensa che adesso sono corte per i miei canoni e spero crescano presto!! :)

    ReplyDelete
  3. WooooooW...ma che belleeeeeeee...bravissimaaaaaa

    ReplyDelete
  4. Wow, sono bellissime! 6 proprio brava!

    ReplyDelete