Saturday 6 June 2015

Pusheen the cat nail art

Hi fairies,
Today’s nails have been inspired by another cute cartoon character you probably know and love as much as I do, Pusheen the cat! He is a very fat and sweet cat, he’s lazy and independent and if you have a cat you know what I’m talking about!
I first started by painting my nails with a pink gradient, and I used three different pink shades and a sponge to apply them on my nails; to help the gradient look seamless ,and for an extra sparkle I can’t live without , I added a pink glittery nail polish! I painted Pusheen splitting him on two nails, my index and middle ones, that way I was able to draw him fat and round because I had more room! I outlined his shape in black and I added nose, mouth and whiskers with black and a dotting tools. On the rest of my nails I painted some of his favourite food, a doughnut, pizza and lasagna! That’s it, I hope you like it!





Italian version:
Ciao fatine,
La nail art di oggi si ispira da un altro personaggio dei cartoni che trovo molto simpatico, e che voi molto probabilmente conoscete e amate quanto me, ed è Pusheen the cat! È un gatto cicciottello, pigro e indipendente, e se avete un gatto sapete di cosa sto parlando!
Prima ho dipinto lo sfondo,ed ho scelto di usare tre diverse tonalità di rosa applicate con una spugnetta, per ottenere una sfumatura omogenea; mi sono aiutata anche con l’aggiunta di una passata di smalto rosa glitterato che, oltre ad aiutarmi a mascherare le linee nette fra un colore e l’altro, ha aggiunto un tocco di luce e brillantezza a cui non posso rinunciare! Ho dipinto Pusheen dividendolo su due unghie, l’indice e il medio, e questo mi ha permesso di disegnarlo in tutta la sua rotondità perché avevo più spazio a disposizione! Ho contornato la sua sagoma in nero e , sempre in nero e con un dotting tool, ho disegnato gli occhi, il naso e i baffi. Sulle altre unghie ho disegnato alcuni dei suoi cibi preferiti, una ciambella, la pizza e la lasagna! È tutto, spero vi piaccia!




Products used:

kiko nail care smooth base ridge filler base coat

kiko nail care 3 in 1 shine fortifying base and top coat

mac nail lacquer a modern movement

kiko quick dry nail lacquer  nr 841

kiko nail polish nr 377

kiko nail polish nr 261

Americana acrylic paint in black, white, red, yellow, green


8 comments:

  1. troppo carino il gattino sull'indice!
    Alessandra

    ReplyDelete
  2. ma che brava che sei! magari sapessi fare delle nail art così belle!

    ReplyDelete
  3. troppo carino pusheen, le vignette di cui è protagonista sono un amore

    ReplyDelete
  4. La tua fantasia per la nail art non ha limiti...

    ReplyDelete
  5. uu che nail art estrosa... carinissima.

    ReplyDelete

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...