Monday, 22 July 2019

Wycon quick eyeliner review

image by g0ldenViolet


Hi fairies,
Even though felt tip liners aren’t my favorite I still like to try them out, especially colourful ones like this one.

Let’s see how it’s described: long lasting and waterproof eyeliner pen. The tip is thin, precise and flexible. Price 4.90 €.

What I like : it’s a traditional pen eyeliner with a felt tip, I like the tip because its thin and flexible but not too soft and it’s easy to draw a thin or a thick line by applying less or more pressure to the tip. Tip liners are probably beginners friendly and this one makes things really easy even if you’re not a pro. I picked the teal one and the color is vibrant but a bit sheer, I guess because it’s got a metallic finish and it has to be expected. It still writes quite well on any eyeshadows, it’s not patchy and it doesn’t require several layers to get an even application. It is waterproof and very longlasting, I’ve never experienced any smudging no matter how much I sweated.


What I don’t like: it gets dry fast, I always close the lid carefully but after a couple of months the color started to be less intense, more sheer and more difficult to apply on eyeshadows, especially very pigmented ones and with a sparkly finish. It is a low cost product but I still think it didn’t last long. It’s an issue pen eyeliners have often though.

My verdict: for the price point is alright, it’s a good choice if you want a colourful eyeliner and you know you won’t use it often so you don’t want to purchase a very expensive one.


Italian version:

Ciao fatine,
Anche se gli eyeliner con la punta in feltro non sono I miei preferiti mi piace comunque provarli, specialmente se si tratta di quelli colorati.

Vediamo come viene descritto: eyeliner in penna a lunga durata e resistente all’acqua. La punta è fina, precisa e flessibile. Prezzo 4.90€.

Cosa mi piace: è un classico eyeliner in penna con la punta in feltro, la punta mi piace perché è sottile e flessibile ma non troppo morbida, ed è facile tracciare una linea più o meno sottile a seconda della pressione che si esercita. Gli eyeliner con la punta sono probabilmente più adatti alle principianti e questo rende il compito molto semplice anche se non si è esperte. Io ho acquistato l’azzurro e il colore è intenso anche se leggermente trasparente, ma questo è dovuto al la finitura metallica quindi era prevedibile. Nonostante questo scrive bene su ogni tipo di ombretto, non serve stratificarlo molto  per ottenere un’applicazione omogenea. È resistente all’acqua ed è a lunga durata, non ha mai sbavato nemmeno quando ho sudato molto.

Cosa non mi piace: si secca velocemente, io faccio sempre molta attenzione a chiudere bene il tappo ma, dopo un paio di mesi, il colore ha cominciato ad essere meno vibrante, più trasparente e più difficoltoso da applicare sugli ombretti, specialmente su quelli dalla finitura luminosa e molto pigmentati. È un prodotto low cost, è vero, ma penso comunque che sia durato troppo poco. Purtroppo però è un difetto che hanno molti eyeliner a penna.


Il mio verdetto: per il prezzo che ha non è male, è una buona scelta se si vuole acquistare un eyeliner colorato che sappiamo useremo poco, e di conseguenza non vogliamo comprarne uno costoso.

image by G0ldenViolet


Thursday, 11 July 2019

Eye makeup look gun metal smoky


Hi fairies,
Today I felt like using grey so I started applying a white sticky base because colors pop a lot more this way and they also last longer without fading away. In the center of my lid I patted a medium steel grey with some silver glitter in it and I didn’t go up to my crease; in the outer corner I applied a bit of a matte black and I blended it in my crease as well. To further blend it I added a medium brown around the edges. In the inner corner I applied a white with blue duochrome, and I completed the look with a winged liner and some mascara, and that was it, I hope you like it!






Italian version:

Ciao fatine,
Oggi avevo voglia di usare il grigio così ho cominciato applicando una base cremosa Bianca che  rende i colori molto più intensi e li fa durare più a lungo senza sbiadire. Al centro della palpebra mobile ho picchiettato un grigio piombo con microglitter argento all’interno, senza portarlo nella piega dell’occhio; nell’angolo esterno ho applicato un ombretto nero opaco che ho sfumato anche nella piega. Per sfumarlo ancora meglio ho aggiunto un marrone medio lungo i suoi bordi. Nell’angolo interno ho applicato un bianco con cangianze azzurre, e ho completato il look con una riga di eyeliner e del mascara, ed è tutto, spero vi piaccia!






Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...