Monday, 21 September 2020

Eye makeup look snowy liner

 Hi fairies,

this is a very simple look, you’ll just need two eyeshadows basically, but I really like it and it sets my mood into a wintry mode! I can’t wait for winter to come, I love the weather, Christmas, drinking tea in front of the fireplace, I love everything!

I first applied a white sticky base all over my lid to make eyeshadows pop, and then with a small blending brush I applied a pastel blue in the outer corner of my eye and in my crease. I blended it upwards almost till my brow. I cut my crease with Makeup revolution cut crease canvas and on top of this product I used a shimmery eyeshadow the same shade of the matte, just to create a slight contrast using different finishes.

I completed the look with a white winged liner and some mascara, and that was it, I hope you like it!

 



Italian version:


Ciao fatine,

Questo è un look molto semplice che richiede praticamente l’uso di soli due ombretti, ma mi piace molto e mi fa entrare nell’atmosfera invernale! Non vedo l’ora che arrivi l’inverno, adoro il clima, il Natale, sorseggiare del tè di fronte al camino, mi piace tutto!

Come prima cosa ho applicato una base cremosa bianca sulla palpebra per rendere vibranti gli ombretti, poi con un piccolo pennello da sfumatura ho applicato un ombretto celeste pastello nell’angolo esterno dell’occhio e nella piega dell’occhio. L’ho sfumato verso l’alto fino quasi a raggiungere le sopracciglia. Ho definito la piega dell’occhio usando Makeup revolution cut crease canvas e su questo prodotto ho usato un ombretto luminoso nella stessa tonalità di quello opaco, semplicemente per creare un leggero contrasto usando finiture diverse.

Ho completato il look con una riga bianca di eyeliner e del mascara, ed è tutto, spero vi piaccia!



Products used:


nyx cosmetics white eyeshadow base

 

limecrime venus 2 palette filter

 

sugarpill sparkle baby palette candy crush

 

kiko extra volume mascara




Wednesday, 9 September 2020

colourpop smoke show grey palette review

 Hi fairies,

I don’t know about you but I find it very hard to get good grey eyeshadows, they’re either chalky or poor pigmented, I don’t know if it’s because grey isn’t a trending color right now but there are people who love it and don’t love warm shades like me!

Colourpop helped me out with this palette, a true gem in my opinion, the blowin’ smoke palette!


Let’s see how it’s described: This grayscale palette is a glam smokey eye lover’s dream. With 3 glitzy metallics and 6 blendable matte eyeshadows, create the easiest smokey eyes ever. Price 12 $ now on sale at 9$.


 What I like: I like that it’s a greyscale palette with matte and shimmery shades that allow to create a classic grey smokey and some fun looks with a bit of shimmer, it’s very versatile and you can’t beat that for 12 dollars!

There are six mattes that perform quite well although they’re a bit chalky and they require a bit of an effort to achieve a smoothless blending. 


colour pop_smoke_show_palette


What I don’t like: they need a good eyeshadow base else they fade away during the day and they might look ‘muddy’. As I said they’re not super easy to blend but it’s to be expected for this price point. There’s some fall out but I do my eyemakeup first and then I clean my under eye area and the problem is solved!


My verdict: I would repurchase because now I have a good range of grey shades and I only paid 12 $ for this palette. There is the Cremated palette by Jeffree Star with even more grey shades and some neutrals at 64.99 $ but I don’t know if I buy it because I don’t think I really need it.

 




Italian version:

Ciao fatine,

Non so se anche per voi è lo stesso ma io trovo molto difficile reperire ombretti grigi, sono polverosi o poco pigmentati, probabilmente perché al momento il grigio non è uno dei colori più trendy, però ci sono anche persone che non amano le tonalità calde come me!

Colourpop mi è venuta in aiuto con questa palette, un vero gioiellino secondo me, la blowin’ smoke palette!


Vediamo come viene descritta: questa palette sulla scala dei grigi è il sogno degli amanti dello smokey eye. Con 3 luminosi colori metallici e sei ombretti matte molto sfumabili, si può creare lo smokey eye più semplice di sempre. Prezzo 12 $ ora in saldo a 9$.


colour pop_smoke_show_palette


Cosa mi piace: contiene diverse tonalità di grigi, sia matte che shimmer, che permettono di creare un classico smokey eye grigio ma anche dei look divertenti con un tocco di luminosità, la trovo molto versatile e per il prezzo che ha, 12 dollari, non ha rivali!

Contiene sei tonalità opache che hanno una buona resa anche se sono leggermente polverose e richiedono un po’ di sforzo per ottenere una sfumatura omogenea.


colour pop_smoke_show_palette


Cosa non mi piace: hanno bisogno di una buona base per ombretti altrimenti sbiadiscono nell’arco della giornata e si ottiene l’effetto ‘fangoso’. Come ho detto in precedenza non sono facilissimi da sfumare ma per il prezzo del prodotto ce lo si poteva aspettare. C’è del fall out ma io realizzo prima il trucco occhi e poi pulisco la zona perioculare così risolvo il problema!


Il mio verdetto: la riacquisterei perché adesso ho un’ampia gamma di ombretti grigi e ho speso solo 12 $ per questa palette. C’è anche la Cremated di Jeffree Star, con una gamma più vasta di grigi e anche dei toni neutri che costa 64.99 $ ma non so se la comprerò perché non ne ho veramente bisogno.


colour pop_smoke_show_palette


Thursday, 3 September 2020

Essence I love stage eyeshadow base review

Essence – I Love Stage Eyeshadow Base | Eyeshadow base, Love stage,  Eyeshadow

 Essence – I Love Stage Eyeshadow Base | Eyeshadow base, Love stage,  Eyeshadow

 Hi fairies,

The product we’re going to talk about today is low cost but it performs like high end products or at least that’s what I read and heard on Instagram and youtube, therefore I purchased it to try it out and see if it was as good as people claim.

Essence I love stage primer is described as follows: The i love stage – eyeshadow base is the star of the show! It is multifunctional and can either be used as a base for concealer or eyeshadow. The creamy texture won’t settle in the crease of your eyelid - it makes every eyeshadow last longer and intensifies the color. For a smooth eye make-up that is just waiting for its grand appearance in the spotlight!

essence I Love Stage Eyeshadow Base reviews, photos, ingredients -  MakeupAlley


 

What l like: it does its job, my eyeshadows don’t crease nor fade during the day so for the price point is absolutely approved! The shade is a medium beige that covers any discolorations and prepares the lid for makeup. It’s got the right consistency and it doesn’t dry till the end. It works fine as concealer in the under eye area if you have mild dark circles.

 

What I don’t like: it comes in just one shade and it’s a bit dark for me, I’d love for them to add at least another shade but it’s a low cost product so I can’t expect too much. 


 

My verdict: I will definitely repurchased it over more expensive eye primers because it does its job and I cant ask for more!


 Essence – I Love Stage Eyeshadow Base | Eyeshadow base, Love stage,  Eyeshadow

photo credit:  themakeupvaultblog.wordpress.com



Italian version: 


ciao fatine,

il prodotto di cui parliamo oggi è economico ma si comporta come prodotti più costosi o, almeno, questo è quello che ho letto e sentito su Instagram e youtube, motivo per cui l’ho comprato, per provarlo e vedere se fosse davvero valido come dicevano.

Essence I love stage primer viene descritto così: l’eye primer i love stage è la stella dello spettacolo! È multifunzionale e può essere usato sia come base per ombretti che come correttore. La texture cremosa non si insinua nelle pieghette della palpebra- ma fa durare di più qualsiasi ombretto e ne intensifica il colore. Per un makeup impeccabile che non aspetta altro di fare la sua entrata trionfale sotto i riflettori!

 

Cosa mi piace: fa quello che promette, i miei ombretti non si infilano nelle pieghette e non perdono di intensità nell’arco della giornata, quindi per il prezzo che ha è decisamente promosso! È di un colore beige che copre qualsiasi discromia e prepara la palpebra al trucco. Ha la giusta consistenza e non si secca fino a che non finisce. È anche un discreto correttore della zona perioculare se si hanno delle occhiaie appena accennate.

Cosa non mi piace: è disponibile in una sola tonalità che, per me, è un po’ scura, quindi mi piacerebbe che ne venisse aggiunta almeno un’altra anche se, essendo davvero molto economico, non si può pretendere troppo.

 

Il mio verdetto: lo acquisterò sicuramente preferendolo a primer più costosi perché è efficace, e non credo di poter chiedere di più!

Essence I Love Stage Eyeshadow Base | Shopee Philippines

 

 

Tuesday, 1 September 2020

Lavender geometric nail art

 Hi fairies,

Do you like geometric nail arts? I find them quite challenging because lines have to be straight and it’s not always easy to do so! For this nail art I chose a baby pink background and I topped it with a glittery nail polish, and then I drew a horizontal line starting from the middle of my nail and I went down with a vertical line. I thickened it a bit and then I drew the same shape on the other side and I made it a bit smaller. I filled it in with lavender and that’s it, I hope you like it!





Italian version:

Ciao fatine,

Vi piacciono le nail art geometriche? Io le trovo abbastanza stimolanti perché le linee devono essere dritte e non è sempre facile riuscirci! Per questa nail art ho scelto uno sfondo rosa confetto su cui ho dato una passata di smalto glitterato, e poi ho disegnato una linea orizzontale originante dalla metà dell’unghia e sono scesa fino alla punta con una linea verticale. L’ho ispessita un po’ e ho disegnato la stessa forma dall’altro lato, semplicemente facendola più piccola. Ho riempito lo spazio con del lavanda, ed è tutto, spero vi piaccia!

Products used:

essie ridge filler base coat

kiko nail care gel look top coat

Layla nail lacquer gel effect rm 71

Americana acrylic paint in black and lavender




Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...