Sunday, 21 August 2016

what's in my bag? #tag

Hi fairies,
I’ve been wanting to do this tag for quite a while and now the time has come! It’s summer and we often go for a walk in the woods to pick berries and mushrooms or by the lake, so the best option for a bag was a backpack,  and I’ve got my trustee fjallraven one in blue, it’s just the right size, it’s lightweight and I can fit everything I need in it! 
Let’s see what’s in my bag!
There’s a bottle of water, it’s a must have all year round and most of all in summer! I always take one with me because drinking is important and we shouldn’t get dehydrated. I drink a lot so I usually refill it during the day, I’d rather do that than taking a heavy bottle with me.
Another must have is sun block, I apply it before going out and I reapply it during the day to protect my skin from sunrays, I never skip this step and you shouldn’t either; I’m using Hawaiian Tropic ones , they’re my favourite ones because of their amazing smell, of how fast they get absorbed and of their no sticky texture! For the most sensitive areas such as lips, around my mouth, around my eyes, hands and feet I use bioline sunblock, which is stronger and it works better when skin is thinner and sensitive.
I got a note book because I like keeping it in my bag and write down my thoughts or lists of things to do or buy, and of course I’ve also got two parker pens to write on it!
Walking and being surrounded by nature is nice and wonderful, but I can’t do it without a bit of makeup on, can I?! I need some basics and, as you can see, I put Too Faced better than sex mascara and bronzer in my bag, because to me these are the products I can’t do without, and I also added a Hawaiian Tropic lip gloss to add a little bit of shine to my lips! I love these lip glosses, they smell amazing, they’re not too sticky and I can reapply them during the day in few seconds!
Of course I can’t go out without my iphone, I would feel lost, and there’s a book to read when we sit down and rest after a long walk, which is Star struck by Pamela Anderson, a sort of demi autobiography easy to read, a perfect summer read!
I didn’t take a pic of my wallet and keys but of course they’re in my bag too! What’s in your bag?



Italian version:

Ciao fatine,
Era da un po’ che volevo fare questo tag, e finalmente è arrivato il suo momento! Siamo in estate e spesso facciamo delle lunghe camminate nel bosco, durante le quali raccogliamo frutti di bosco e funghi, oppure andiamo al lago, e quindi la miglior borsa possibile è uno zaino, e io ho il mio fidato fjallraven in blu, che è della dimensione ideale, è leggero e posso farci entrare tutto quello che mi serve!
Vediamo subito cosa contiene!
c’è una bottiglia d’acqua, che è d’obbligo tutto l’anno e a maggior ragione d’estate! Ne porto sempre una con me perché bere e non disidratarsi è importante. Io bevo molto, quindi di solito la riempio durante la giornata, preferisco così piuttosto che portarmi una bottiglia più grande e pesante.
Un altro indispensabile è la protezione solare, che applico prima di uscire e poi riapplico nell’arco della giornata per proteggere la pelle dai raggi solari, è un passaggio che non salto mai e che nemmeno voi dovreste saltare; sto usando prodotti Hawaiian Tropic che amo per il loro profumo, per il fatto che si assorbono rapidamente e per la loro consistenza non appiccicosa! Per le zone più delicate come le labbra e il loro contorno, il contorno occhi, le mani e i piedi, uso Bioline sunscreen specifico per pelli sensibili, mi fa sentire più sicura.
Ho anche un’agenda che mi piace portare con me nel caso in cui voglia scrivere qualche pensiero, oppure qualche lista di cose da comprare o da fare, e ovviamente ho anche due penne Parker per poterci scrivere sopra!
È bellissimo fare passeggiate immersi nella natura, ma non posso rinunciare a un po’ di trucco! Ho portato solo prodotti base come vedete, ho messo in borsa il mascara better than sex di too faced e il bronzer della stessa marca, che sono i prodotti per me essenziali per un trucco molto leggero! Ho anche aggiunto un lucidalabbra hawaiian tropic per dare un tocco di luminosità alle labbra, e questi prodotti mi piacciono perché hanno un odore buonissimo, non sono molto appiccicosi e li posso riapplicare in pochi secondi senza tanti problemi!
ovviamente non posso fare a meno del mio iphone, senza di lui mi sento nuda, e poi c’è un libro da leggere durante le soste della camminata che, in questo caso, è star struck di Pamela Anderson, una sorta di romanzo autobiografico che si legge velocemente, un classico libro per l’estate.
Non ho incluso nella foto il portafoglio e le chiavi, ma ci sono anche loro! Voi cosa avete nella borsa?




post signature

1 comment:

  1. Molto bello e soprattutto pratico il tuo zainetto, perfetto per le cose che dobbiamo sempre avere con noi, soprattutto per una gitarella!

    ReplyDelete

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...