JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Wednesday, 2 April 2014

Smaltopedia #3 - romantic rose and lime green






Hi fairies,
This week’s nail art has given me the chance to try a glitter polish I bought last month and it was in one of my box waiting to be chosen! The day has come, and the nail polish is a h&m one, called graffiti top coat: it seems to me it’s perfect for this nail art , and once l applied it l have to say it’s very similar to the one in the pic.
http://instagram.com/kimberlymaranan
 Glitters are not as chunky but they’re the closest ones I’ve got and all in all it does the job quite nicely! This nail art is not too complicated, all you need is a fine striper brush and a steady hand, and you’re good to go. The most difficult bit is drawing a rose, my tip is to start from the middle and then drawing bigger half circles till you get something that resemble a rose. It might seem hard but if you try you’ll see it’s not that hard!  I've just changed the accent finger but it happened by mistake!




I'll repost all links to the 4 smaltopedia creators' blogs:




Fra Nails , here is the link to her blog and her fb page
Alessia aka MitikalinaNail , here's her  blog
Giuliè aka Giuliè nail art,  here's her  blog 
Lucrezia aka Let's play a nail game, here's her  blog



Italian version:
La nail art di questa settimana mi ha dato modo di provare uno smalto glitterato che ho comprato il mese scorso e che giaceva in una delle mie scatole in attesa di essere scelto per una nail art! oggi è arrivato il suo momento, lo smalto è un graffiti top coat di h&m : mi è sembrato perfetto , e una volta applicato risulta molto simile a quello in foto,
http://instagram.com/kimberlymaranan
 forse i glitter sono leggermente più piccoli, ma tutto sommato fa bene il suo lavoro ed è il più simile che ho a quello della nail art della settimana! Non si trattava di un disegno troppo complicato, serviva uno striper brush sottile e una mano ferma e il gioco, più o meno, era fatto. La difficoltà maggiore era quella di disegnare la rosa, e il mio consiglio è di iniziare dal centro e di andare poi a disegnare progressivamente dei semicerchi, fino ad ottenere qualcosa che somigli ad una rosa. Può sembrare difficile, ma una volta iniziato vedrete che non lo è! Ho solo cambiato l'accent, ma perchè sono distratta!



Riposto i link ai blog delle 4 ideatrici della Smaltopedia:




Fra Nails , qui trovate il link al suo blog e alla sua pagina facebook  
Alessia aka MitikalinaNail , qui c'è il suo  blog
Giuliè aka Giuliè nail artqui c'è il suo   blog 
Lucrezia aka Let's play a nail game, qui c'è il suo   blog



Products used:


Essence studio nails ultra strong nail hardener

Kiko 3 in 1 shine fortyfing base and top coat

Sinful colors nail polish nr 944 in innocent

H&m graffiti nail polish black white glitter

Americana acryilic paint in white

4 comments:

  1. Tecnicamente non hai affatto cambiato l'accent.... nella foto originale la mano ritratta è la destra quindi a logica la sinistra ha da essere speculare.
    Io invece ci sono caduta come un tonno e le ho invertite! :-P

    ReplyDelete
    Replies
    1. lo sai che all'inizio pensavo di no poi ho cambiato idea, poi non sono sicura?! vabbè alla fine non è poi determinante!

      Delete
  2. love this lime color and stripped nails ! well done !

    ReplyDelete