JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Monday, 2 November 2015

the joy of having a baby nail art

Hi fairies,
I did this nail art for all of you who have got children, who are so lucky to share your life with your beautiful and amazing children who are, as I like to say, a piece of our heart outside our body, and it’s also for those who are pregnant and they can’t wait to hold their baby in their arms, but it is for those of you who haven’t got children and love spoiling their friends’ kids!
I created an ombre effect as a background , and I went for a light blue gradient on my thumb, index and pinkie finger, while I chose a pink gradient for my medium and ring finger; I applied one coat of glittery nail polish on all my fingers to help the gradient look smooth and to add some sparkles, because I just can’t live without it!
On my index finger I painted three cubes arranged in a vertical line, each cube in a different color, and I outlined them with black to make them stand out more; once they were dry I placed a letter on each one of them. On my middle finger I painted a baby bottle, while on my ring finger I drew a pacifier, which is a circle shape with two dots in different sizes on top, and on my pinkie I painted one of those baby toys we all have seen at least once! I outlined every shape in black, and that was it , I hope you like it!

baby_nail_art


baby_nail_art


Italian version:

Ciao fatine,
Ho realizzato questa nail art per quelle che di voi che hanno figli, che sono così fortunate da condividere la vita con i loro bellissimi e fantastici bambini che, come dico sempre, sono un pezzo del nostro cuore fuori dal nostro corpo, e l’ho realizzata anche per quelle di voi che sono incinte e non vedono l’ora di stringere tra le braccia il loro bambino, ma la nail art è anche per chi non ha figli, e magari ama viziare quelli dei propri amici!
Ho creato un effetto sfumato come sfondo , sui toni del blu per il pollice, l’indice e il mignolo, e sui toni del rosa per il medio e l’anulare; ho poi dato una passata di smalto glitterato su tutte le unghie, per rendere la sfumatura più omogenea e anche perché, ad essere onesta, non riesco a fare meno dello sbrilluccichio che i glitter regalano!
Sull’indice ho disegnato tre cubi disposti uno sull’altro a formare una linea verticale, ogni cubo in un colore diverso,e li ho poi contornati di nero per farli risaltare maggiormente; una volta asciutti ho disegnato una lettera su ognuno. Sul medio ho disegnato un biberon, mentre sull’anulare ho dipinto un ciuccio, che è l’unione di una forma a O e da due pallini di diverse dimensioni nella parte superiore, mentre sul mignolo c’è un classico sonaglino per neonati, che tutti abbiamo visto almeno una volta nella vita! Ho ripassato i contorni di ogni sagoma in nero ed è tutto, spero vi piaccia!

baby_nail_art

baby_nail_art


Products used:

world of beauty provita base coat

kiko nails care 3 in 1 fortyfing shine base and top coat

kiko power pro nail lacquer nr 101

kiko power pro nail lacquer nr 16

bella oggi nail polish nr 54 portofino green

sinful colors nail polish nr 376 in glass pink

Americana acrylic paint in black, white,red, yellow, green



post signature

5 comments:

  1. che simpatica questa nail art, troppo carino il ciuccio!
    Alessandra

    ReplyDelete
  2. È veramente dolce questa nail art....

    ReplyDelete
  3. È veramente dolce questa nail art....

    ReplyDelete