Saturday 28 November 2015

gingerbread house/ casetta di pan di zenzero nail art


Hi fairies,
in the last few years I started building and decorating a gingerbread house at the beginning of December, it's a Northern Europe tradition and I love it because it looks very festive and it's utterly delicious!
it's not that easy to build a straight roof and to make it look like a house rather than a hut, but I'm getting better, I need to practice a bit more!
I decided to paint it on my nails because , for me , it's easier than baking one, and I started by painting my thumb and my ring finger with a mint green nail polish, and the rest of my nails with a lavender one.
on the lavender background I drew a gingerbread man using a dotting tool: first I placed a dot just below the half moon of my nails , and this was his head, and then I added his body and four dots for his legs and arms. with white acrylic paint and a tiny dotting tool I painted his eyes, mouth and some decorations .
for the gingerbread house I first drew a white roof and then I filled the space between the roof and the tip of my nails in brown; I added windows, the door and decorations with white,red and green, and that was it, I hope you like it!



Italian version:

ciao fatine,
negli ultimi anni ho cominciato a costruire e decorare una casetta di pan di zenzero all'inizio di Dicembre, è una tradizione Nord Europea che mi piace molto perchè rende l'atmosfera festosa e poi è veramente buonissima!
non è così semplice costruire un tetto dritto e nemmeno far sì che somigli a una casa piuttosto che a una baracca, ma sto migliorando, mi serve solo un altro po' di pratica!
ho deciso di dipingerne una sulle unghie perchè, per me, è più facile che farne una vera, e ho cominciato dando due passate di smalto verde menta sul pollice e sull'anulare, e usando uno smalto color lavanda per le altre unghie.
sullo sfondo lavanda ho disegnato un omino di pan di zenzero usando un dotting tool: ho posizionato un pallino appena sotto le lunette delle unghie, che sarebbe la testa, a cui ho poi aggiunto il corpo e quattro pallini che rappresentano le gambe e le braccia. con del colore acrilico bianco e un dotting tool di precisione ho disegnato gli occhi, la bocca e ho aggiunto qualche decorazione.
per la casetta di pan di zenzero ho prima disegnato un tetto bianco, e poi ho riempito lo spazio che andava dal tetto alla base delle unghie con del marrone; ho aggiunto le finestre, la porta e le decorazioni in bianco, verde e rosso, ed è tutto, spero vi piaccia!







Products used:

world of beauty provita nails base coat

kiko perfect gel duo top coat

mac cosmetics nail lacquer in pistachio cream

kiko power pro nail lacquer nr 17

americana acrylic paint in white,red,yellow,green,brown





post signature

5 comments:

  1. ma tu sei spettacolare! una fantasia unica e una precisione disarmante!

    ReplyDelete
  2. Ma sono troppo carine!!!! che brava che sei ;)

    ReplyDelete
  3. Ma dai che belle le unghie così natalizie!!! Adoro il biscotto di Pan di Zenzero è perfetto , brava cara

    ReplyDelete
  4. Sono davvero molto belle, ma come fai a realizzare una nail art così complessa, sei bravissima.

    ReplyDelete

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...