JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Tuesday, 8 December 2015

eye makeup look : frosty christmas

hi fairies,
today’s eye makep look is one of my latest favourite, I use it often even if I know it’s not exactly an everyday look, quite the opposite I’d say, but I love it, I love the way it looks , I love the color combo and I love how well it matches my complexion, that’s why you might meet me running errands wearing a mint green cut crease and feeling totally comfortable!
to achieve this look I started by cutting my crease with a mint green eyeshadow and a precision liner brush, tracing a line just above my natural crease; once I was happy with the line I had, I went over it to get the color pay off I was going for and to define it even more. With a tiny pencil brush I brought the color up and I blended it outwards, and then I went back with the precision brush and a darker mint green shade and I outlined the cut crease to give more definition to it. I also blended out the edges with an icy blue eyeshadow, to create a nice gradient. All over my lid I applied a white eyeshadow with a frosty finish to it, and I use it as my browbone highlighter as well. I picked a royal blue liquid liner and I drew a thick winged liner, and that’s it, I hope you like it!

eye_makeup_look_ice_queeneye_makeup_look_ice_queeneye_makeup_look_ice_queen

Italian version:

Ciao fatine,
Il trucco occhi di oggi è uno di quelli che preferisco ultimamente, lo faccio spesso anche se mi rendo conto che non è esattamente un trucco da tutti i giorni, anzi potremmo dire che sia quasi l’opposto, ma a me piace, mi piace il risultato finale, mi piace la combinazione di colori e mi piace perché si sposa perfettamente con la mia carnagione, ecco perché potrebbe capitarvi di incontrarmi mentre faccio la spesa con questo trucco, che mi fa sentire totalmente a mio agio!
Per ottenerlo ho iniziato a definire la piega dell’occhio con un ombretto verde menta e un pennellino di precisione,e ho tracciato la linea appena sopra la mia naturale piega dell’occhio; una volta soddisfatta del risultato , ho ripassato la linea per intensificare il colore e per definirla maggiormente. Con un pennello a penna piccolo ho portato il colore verso l’alto, sfumandolo man mano, e poi ho ripreso il pennello di precisione e, con un ombretto di una tonalità di verde più scura, ho ripassato la riga per renderla più marcata. Ho poi sfumato i contorni del verde menta con un ombretto color blu ghiaccio, per ottenere una gradazione senza stacchi netti. Su tutta la palpebra mobile ho applicato un ombretto bianco dalla finitura perlata,e l’ho usato anche come illuminante sotto l’arcata sopraccigliare. Ho usato un eyeliner blu elettrico per disegnare una riga piuttosto spessa, ed è tutto, spero vi piaccia!

eye_makeup_look_ice_queen

eye_makeup_look_ice_queen

eye_makeup_look_ice_queen

Products used:

benefit stay don’t stray eye primer

kiko long lasting stick eyeshadow nr 01

sugarpill mono eyeshadow in mochi

mac mono eyeshadow in green room

mac cosmetics mono eyeshadow in how to marry

the balm meet Matt(e) nude palette Meet Malloy

kiko infinity eyeshadow nr 265

kiko Miami beach babe click slick stylo liner nr 05

kiko Miami beach babe pop mascara nr 02 electric blue
 

post signature

4 comments:

  1. bravissima come sempre, bel trucco anche se per me è troppo vistoso
    Alessandra

    ReplyDelete
  2. Che bei colori che hai abbinato per questo make Up!

    ReplyDelete
  3. Bellissimo make up! mi piace molto questo colore!

    ReplyDelete