Thursday 28 November 2013

Rainbow wavy cut crease makeup look




I seem not to be able to stay away from rainbows aren’t I? I can’t help it, I love colors , they make me smile and they turn a cold winter day into a magical colorful whimsical day that’s why I went for a very colorful makeup today! It is a sharp wavy cut crease in electric blue that reminds me of deep ocean water: I drew it with a light blue pencil that acted as a base for electric blue eyeshadowa nd I rounded the inner line so that it resemble a wave shape, and on my lid I applied rainbow shades from yellow in the inner corner to purple in the outer corner. To get a sharp cut crease line I used a qtip to clean up the edges and also a bit of concealer to make it extra neat. It’s a makeup perfect for fairies isn’t it? Oh and it’s perfect for everyone who wants to stand out :)








Italian version :

Sembra proprio che non riesca a stare lontano dai colori dell’arcobaleno! Eh sì, amo i colori, è più forte di me, mi fanno sorridere e trasformano un freddo giorno invernale in un giorno pieno di magia e allegria, non trovate anche voi? Ecco perché oggi ho realizzato un makeup coloratissimo! E’ caratterizzato da una cut crease volutamente priva di sfumature ,che richiama il blu profondo dell’oceano ,disegnata con una matita azzurra, che è stata la base per un ombretto blu elettrico, e con la linea interna arrotondata a richiamare la forma di un’onda,  e sulla palpebra mobile ho applicato i colori dell’arcobaleno, dal giallo nell’angolo interno fino al viola in quello esterno. Per ottenere una linea ben definita ho utilizzato un cotton fioc con cui ho rifinito i bordi ed anche del correttore per renderla ancora più precisa. E’ il makeup perfetto per le fate direi! E anche per tutti quelli che vogliono farsi notare :)




Products used 


Kiko kohl eye pencil nr 110

Fyrinnae pigment in digital faerie

Fyrinnae pigment in 1.22 gigawatts

Mac chromaline in pure white

Pupa vamp eyeshadow in 201

Kiko pigment loose eyeshadow in 16

Kiko pigment loose eyeshadow in 17

Kiko eyeshadow rosa calypso satinato nr 228

Kiko eyeshadow verde anice macroperlato nr 260

Urban decay eyeshadow in foxy

Mac fluidline in black track

Mascara 2000 calories by max factor

Mac brow duo powder in blonde

No comments:

Post a Comment

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...