JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Sunday, 15 February 2015

eye makeup look copper lime



Hi fairies,

After sharing lots of pink looks , romantic and girly, I decided to share with you something different else you would get so fed up of pink you’re not going to wear it for the rest of your life, and I sure don’t want that to happen!
today’s look is an everyday look I could describe as neutral if it wasn’t for the lime green on the lid, but it just adds a bit of personality to it and, in my opinion, it’s a natural and easy look , perfect for work or shopping!

I started by applying a chocolate brown in my crease with a blending brush, and I blended it very well; I added a darker shade of brown in the lower part of my crease to give more depth , and after that I moved on to my lid and I applied a matte lime green all over it. I blended the edges out to get a defused , flawless,look , with no harsh lines. In the inner corner I patted a shimmery lime green , and in the outer corner I added a bit of a hazelnut eye shadow to define it a bit more. I completed the look with bronze liner and mascara, and that’s it, I hope you like it!






Italian version:


Ciao fatine,

Dopo avervi proposto molti look con il rosa come protagonista, femminili e romantici, ho deciso di condividere con voi qualcosa di diverso, altrimenti vi porterei ad odiare il rosa e a non volerlo più indossare per il resto della vita, e non voglio che questo accada!
il look di oggi è adatto per tutti i giorni, secondo me rientra nella categoria dei look naturali anche se c’è del verde lime sulla palpebra mobile, che però serve solo a dare personalità all’insieme ; il trucco è semplice e delicato, lo si può usare per andare al lavoro o a fare shopping!

Ho iniziato applicando un ombretto color cioccolato nella piega dell’occhio, ed ho usato un pennello da sfumatura per sfumarlo bene; ho aggiunto un ombretto di un tono più scuro nella parte inferiore della piega dell’occhio, per dare profondità, e una volta soddisfatta del risultato sono passata alla palpebra mobile, dove ho applicato un ombretto opaco verde lime. Ho sfumato i contorni fino ad ottenere un effetto impeccabile, senza righe nette. Nell’angolo interno dell’occhio ho usato un ombretto verde lime dalla finitura shimmer per illuminare lo sguardo, mentre nell’angolo esterno ho aggiunto un tocco di ombretto color nocciola per definire lo sguardo un po’ di più. Ho completato il look con una riga di eyeliner bronzo e del mascara, ed è tutto, spero vi piaccia!






Products used:


benefit stay don’t stray eye primer


nyx jumbo eye pencil nr 613 in lime


kiko infinity eyeshadow nr 237


kiko infinity eyeshadow nr 214


kiko infinity eyeshadow nr 213


kiko infinity eyeshadow nr 259


kiko infinity eyeshadow nr 260


kiko infinity eyeshadow nr 214


kiko loose pigment eyeshadow nr 18


essence eye shadow l.e. guerrilla gardening


mac fluidline eye liner gel in deliciously rich


kiko kajal kohl pencil nr 101


Maybelline mascara the falsies

2 comments: