JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Sunday, 11 October 2015

Spider webs nail art - halloween nails

Hi fairies,
This year I’ve started planning nail arts and looks for Halloween in advance, I wanted to be ready at the beginning of October! I’ve got everything scheduled already, I know I am a planner and I can’t help it, and the first nail art I’m showing you is a classic Halloween theme, easy to achieve and spooky but not too spookt, it is a spider web design!
First thing I did was creating my background, which is a yellow to red gradient with a touch of purple, and I used a cosmetic sponge to get the nice ombre effect; once it was dry I added one coat of glittery nail polish that helps blending colors into one another, and then I started painting cobwebs.I drew some lines coming forward one of my nails corner, and then I connected them with curved lines, and that’s how you get cobwebs! I painted some in black and some in white, just to for a change, and from the opposite corner I painted a spider peeking through. You can paint a couple of spiders on your ring finger just to make the design a bit more interesting, it’s up to you, once you’re done add topcoat and you’re good to go!

spiderwebs nail art halloween


spiderwebs nail art halloween

Italian version:

Ciao fatine,
Quest’anno ho iniziato a pensare alle nail art e ai makeup per Halloween già da tempo, volevo essere pronta all’inizio di Ottobre! Ho già pianificato tutto, sono effettivamente una persona molto organizzata e non riesco a essere diversa, e la prima nail art che vi propongo è molto in tema con Halloween, è facile da realizzare , è sinistra ma non troppo, si tratta di un disegno con delle ragnatele!
La prima cosa che ho fatto è stata quella di realizzare lo sfondo, che va in gradazione dal giallo al rosso con un pizzico di viola, ed ho usato una spugnetta per ottenerlo; una volta asciutto ho aggiunto una passata di smalto glitterato che aiuta a sfumare meglio i colori l’uno nell’altro,e poi sono passata a disegnare le ragnatele. Ho disegnato alcune righe che partono da uno degli angoli dell’unghia,e  poi le ho unite con dei segmenti curvi, e in questo modo ho ottenuto le mie ragnatele! Ne ho dipinte alcune in nero e altre in bianco, per rendere il tema meno piatto, e dal lato opposto dell’unghia ho disegnato un ragno che fa capolino. Potete dipingere due o tre ragni sull’anulare per movimentare la nail art, a voi la scelta, ricordatevi di applicare il top coat una volta finito, ed è tutto, spero vi piaccia!

spiderwebs nail art halloween

spiderwebs nail art halloween

Products used:

world of beauty pronails vita base coat

kiko perfect gel duo top coat

kiko nail polish nr 355

kiko nail polish nr 280

kiko sun show nail lacquer nr 477

sinful colors nail polish nr 854 in boogie nights

zoya nail polish in perrie

Americana acrylic paint in black and white




post signature

5 comments:

  1. wow sei bravissima. davvero belle!

    ReplyDelete
  2. molto molto carine :) molto in tema <3

    ReplyDelete
  3. sicuramente sei molto brava e hai molta fantasia ma io delle unghie cosi lunghe con le riuscirei a tenere :(

    ReplyDelete