JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Monday, 6 August 2018

It nail art


Hi fairies,
Are you a fan of Stephen King’s novels? I read my first one during summer break when I was a teen and, in spite of not loving horror movies and novels, I really loved that book because he’s such a good writer I couldn’t put the book down no matter how scary it was! I’ve read many more after that one, even though I still miss so many as he wrote really lots of novels  and it’s hard to catch up! Do you know which book I read first? It was IT, one of the scariest and coolest story ever! I watched the movie as well and I loved it but, as usual, the book is more detailed. Last year the sequel came out and IT was suddenly very popular again and, even if I’m late, here’s my IT inspired nail art! This could be a great Halloween nail art, but here I am, in summer, with my IT nails!
I chose a lavender grey nail polish as background, similar to a cloudy and gloomy sky, and I added a layer of glittery nail polish just because glitters are awesome! I painted red balloons on my middle and ring finger and basically that’s it, it’s super simple! I hope you like it!


it_nail_art


Italian version:

Ciao fatine,
Vi piacciono I romanzi di Stephen King? Io ho letto il primo durante le vacanze estive quando ero adolescente e, sebbene non amassi i film e i romanzi horror, il libro mi è piaciuto molto perché lui scrive benissimo e non riuscivo a smettere di leggere nonostante mettesse molta paura! Dopo quello ne ho letti altri, anche se me ne mancano ancora tanti dato che ha scritto innumerevoli romanzi ed è difficile non rimanere indietro! Sapete qual era il primo libro che ho letto? Si trattava di IT, una delle storie più paurose e affascinanti di sempre! Ho visto anche il film e mi è piaciuto ma, come sempre, il libro è ricco di maggiori dettagli. L’anno scorso è uscito il sequel e IT è diventato nuovamente popolare e, anche se in ritardo, ecco la mia nail art a lui ispirata! Questa potrebbe essere una nail art per Halloween, ma eccomi qui, in estate, con le mie unghie dedicate a IT!
it_nail_art
Ho scelto uno smalto grigio lavanda come sfondo, un colore simile a un cielo nuvoloso e plumbeo, e ho aggiunto una passata di smalto con i glitter perché i glitter sono sempre una buona idea! Ho disegnato dei palloncini rossi sul medio e sull’anulare e praticamente la nail art è terminata, è semplicissima! Spero vi piaccia!

Products used:

essie ridge filler base coat

kiko nail care gel look top coat

kiko power pro nail polish no 079

kiko nail polish no 276

Americana acrylic paint in red, black and white


it_nail_art

16 comments:

  1. Molto bella l'idea di ispirarsi ad un film per una nail art!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sì, è divertente e ci sono veramente tanti spunti interessanti!

      Delete
  2. Semplice e d'effetto: mi piace l'idea dei palloncini!

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Molto graziosi questi palloncini, mi piace l'effetto su questo colore, che brava

    ReplyDelete
  5. che carini questi palloncini, bravissima come sempre
    Alessandra

    ReplyDelete
  6. ma sono super belle! Adoro i palloncini

    ReplyDelete
  7. Quando l'ho vista ho capito subito che era ispirata ad it, bellissime!

    ReplyDelete