JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Friday, 5 December 2014

My little pony series : Princess Celestia makeup look



Hi fairies,
This is the last look for my little pony series, and it’s inspired by Princess Celestia, the ruler of Equestria along with her sister Luna; she is the favourite of someone very special to me, a piece of my heart, that’s why it took a while to figure out how to create this look, I wanted to make this special someone really happy!
I love Celestia’s colors but this makeup was the most difficult one to sort out, because there are several shades to incorporate , and the risk is to end up with a messy result. I hope I didn’t , I tried not to!
I cut my crease with a white eye pencil following my usual pattern: I started from the middle of my lid, just above my natural crease, and I traced a line following the natural shape of my eye and going toward the outer corner, and then I did the same going toward the inner corner. I connected the crease line to my outer corner and I ended up with an almond shape; I filled it in with a baby pink in the outer half and a matte white in the inner half, blending the two colors into one another where they met. Here comes the fun part, the outlining! I used celestia’s tale and mane colors , fuchsia, sky blue and teal and I alternated them till my almond shape was completely outlined, and I repeated the pattern along my lashline. On my lower lashline I used a golden gel liner, and just under my browbone I drew her pendant, a purple diamond, and that was it, I hope you like it and you enjoyed the my little pony series as much as I did!








Italian version:


Ciao fatine,
Questo è l’ultimo look della serie dedicata ai mini pony, ed è ispirato alla Principessa Celestia, che governa Equestria al fianco di sua sorella Luna; è la preferita di qualcuno che per me è molto speciale, una parte del mio cuore, e per questo motivo non è stato facile decidere come realizzare il trucco, perché volevo fare contento questo qualcuno veramente speciale!
Amo i colori che caratterizzano Celestia ma devo dire che questo è stato il look più difficile da elaborare fra tutti, perché le tonalità sono tante e c’era il rischio di ottenere un risultato più simile ad un’accozzaglia di tonalità che altro. Spero di essere riuscita ad evitarlo, ho provato a non cadere nella trappola!
ho definito la piega dell’occhio con una matita bianca, seguendo il mio solito metodo: ho iniziato dal centro della palpebra, appena sopra la mia naturale piega dell’occhio, e ho tracciato una linea verso l’angolo esterno seguendo la forma del mio occhio; ho poi ripetuto lo stesso procedimento tracciando una linea verso l’angolo interno. Ho unito la linea ottenuta con l’angolo esterno, e questo ha dato vita ad una forma a mandorla, che ho riempito con un ombretto rosa confetto nella metà esterna e con uno bianco opaco nella metà interna, sfumando bene i colori nel loro punto di incontro, aggiungendo anche del rosa fucsia nella parte più esterna per intensificare lo sguardo. A questo punto è arrivata la parte più divertente, quella in cui ho usato i colori della coda e della criniera di Celestia , azzurro, celeste e fucsia, per contornare la forma a mandorla! Li ho alternati fino a ripassare tutti i bordi e ho ripetuto il motivo all’attaccatura delle ciglia. Nella rima inferiore ho usato un eyeliner in gel color oro, e appena sotto le sopracciglia ho disegnato il suo ciondolo, un diamante viola,ed è tutto, spero vi sia piaciuta la serie dedicata ai mini pony tanto quanto è piaciuta a me!




Products used:

benefit eye primer stay, don’t stray!

Mac chromaline in pure white

Mac chromaline in rich purple

About face loose pigment in titania

Kiko infinity eyeshadow nr 200

Kiko infinity eyeshadow nr 207

Sugarpill pressed pigment in dollipop

Kiko super colour liner nr 107

Mac fluidline in sassy moss

Kiko waterproof sun show liner nr 01

Sephora waterproof shadow and liner nr 04 gold night

Sugarpill pressed eyeshadow in poison plum

Neve cosmetics natural eye pencil in enigma/ purple

Maybelline mascara the falsies

Falsies by bornpretty store use TINKH10 at check out to get 10% off of any purchases

15 comments:

  1. che carino questo trucco, anche io adoro quella serie e anche mia figlia :)

    ReplyDelete
  2. la bimba dei vicini di casa li adora! *_*

    ReplyDelete
  3. Devo dire che rappresenta benissimo la serie, molto fantasioso e comunque ti sta benissimo!

    ReplyDelete
  4. wow I love Celestia and this look is gorgeous!

    ReplyDelete
  5. bellissimo davvero! adoro questi colori :)

    ReplyDelete
  6. questo make up è stupendo...sei bravissima...tema perfettamente interpretato <3

    ReplyDelete
  7. Ma sono sempre coloratissimi e bellissimi

    ReplyDelete
  8. I am huge fan of My Little Pony! Celestia is not my favourite pony but I love this make-up!

    ReplyDelete
    Replies
    1. so am I,I love them all! everybody's got their favorite, I love her but there are so many I like!

      Delete