JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Saturday, 30 May 2015

eye makeup look grey with blue liner

Hi fairies,
Today’s look is bold, sultry , sexy and it’s also got a pop of color! Doesn’t it sound awesome? It sure does to me, I love it and I’ve been wearing a lot lately, it’s easy to achieve and it’s absolutely stunning!
I started by applying a transition color in my crease, and in my case it’s a light beige eye shadow but it can vary according to your skin tone, by using a fluffy blending brush, and this will help blending the other colors I’m going to use; with the same blending brush I applied a dark matte grey in my crease, trying to concentrate the color in the lower part of it. I applied a vanilla eye shadow all over my lid, and then I went back to the grey eye shadow and I reapplied it with a smaller blending brush to get the color pay off I was going for , and I also brought it down to the inner and outer corner, being careful to blend it really well into the vanilla eye shadow. With a matte black eye shadow I intensified the grey shade by applying just a tiny bit of it in the outer part of my crease and in the outer corner, to create a very nice smoky effect. I then used a pastel blue eyeliner to draw a winged liner, and I made a quite thick one because I needed room for a second line, a black one, close to my lash line. That’s it, I hope you like it!





Italian version:

Ciao fatine,
Il look di oggi è impegnativo, intrigante, sensuale e in più c’è anche un tocco di colore! Non vi sembra fantastico? A me sì, infatti lo sto usando spesso ultimamente, è anche facile da realizzare e il risultato è mozzafiato!
Ho iniziato applicando un colore di transizione nella piega dell’occhio usando un pennello grande da sfumatura,e  nel mio caso si tratta di un ombretto beige, ma può cambiare a seconda della vostra carnagione: questo mi aiuterà a sfumare meglio i colori che andrò ad applicare successivamente; con lo stesso pennello da sfumatura ho applicato un ombretto grigio opaco nella piega dell’occhio, cercando di concentrare il colore nella parte inferiore. Ho steso un ombretto color vaniglia su tutta la palpebra mobile, e poi ho ripreso l’ombretto grigio, questa volta usando un pennello da sfumatura di precisione, e applicandolo nell’angolo esterno ed interno dell’occhio e anche nella piega, facendo attenzione a sfumarlo bene nel color vaniglia,  fino ad ottenere l’intensità che desideravo. Con un ombretto nero opaco ho intensificato il grigio, ne ho usato poco per non coprire quest’ultimo,principalmente nell’angolo esterno della piega e dell’occhio, per creare una gradazione più intensa. Poi ho usato un eyeliner celeste pastello, e ho disegnato una linea piuttosto spessa, perché avevo bisogno di spazio per la seconda linea di eyeliner nera, che ho cercato di tenere il più possibile vicino all’attaccatura delle ciglia. È tutto, spero vi piaccia!





Products used:

lime crime waterproof eyeshadow helper

Cinecittà mono eyeshadow nr 52

Urban decay eyeshadow in limit

Kiko infinity eyeshadow nr 292

Mac loose pigment in vanilla

Kiko water eyeshadow nr 106 in charcoal space

Kiko infinity eyshadow nr 284

Kiko infinity eyeshadow nr 242

Lime crime liquid liner in blue milk

Urban decay 24/7 waterproof liquid liner in perversion


Maybelline mascara the falsies



7 comments: