JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Sunday, 2 August 2015

Disney villains: Maleficent nail art

Hi fairies,
I know l’m a bit late and everybody has done nails or makeup Maleficent inspired, but I thought it was better late than never and I went ahead and realized this evil nail art! Truth is I’ve only recently watched the movie, and I got inspired by her character, much different and more complex than the one I used to know from Snow white !
I started by painting my middle and pinkie finger with a deep eggplant purple, and the rest of my nails with a lavender nail polish; I also added one layer of a glittery nail polish for extra sparkle and awesomeness! On my thumb and ring finger I painted Maleficent horns in black, drawing a v shape where the tip of my nails start and adding horns . I filled the entire shape in black and I added a white V at the bottom to represent her forehead, and I drew white stripes all over the shape. On my index finger I painted a dragon’s head shape using black paint and a very tiny nail art brush for teeth and horns. On my pinkie and middle finger I drew some white and purple flames,and that’s it, I hope you like it!





Italian version:

Ciao fatine,
So che sono in ritardo e che tutti hanno già proposto look e nail art ispirate a Maleficent, ma ho pensato che è meglio tardi che mai, e quindi ho deciso di realizzare questa diabolica nail art! la verità è che ho visto il film solo di recente, e il suo personaggio, così diverso da quello che avevo conosciuto in Biancaneve, con una personalità decisamente più complessa,  mi ha ispirato!
Ho iniziato dipingendo il medio e il mignolo con un viola melanzana scuro,e sul resto delle unghie ho usato uno smalto color lavanda; ho poi aggiunto una passata di smalto trasparente con i glitter perun tocco di luminosità e magia! Sul pollice e sull’anulare ho dipinto le corna di Maleficent usando il nero, disegnando una V più o meno dove l’unghia inizia a sporgere , quindi sulla punta, e poi ho aggiunto le corna . ho riempito la forma di nero e ho disegnato una V bianca sulla punta, che rappresenta la fronte, e ho aggiunto delle righe bianche su tutta la superficie del copricapo. Sull’indice ho disegnato la sagoma della testa di un drago, usando il nero e un pennello sottile da nail art per i dettagli come i denti e le corna. Sul mignolo e sul medio ho dipinto delle fiamme bianche e viola,ed è tutto, spero vi piaccia!



Products used:

world of beauty pronails vita base coat

kiko nail care 3 in 1 shine fortifying base and top coat

mac cosmetics nail lacquer in midnight strata

kiko power pro nail lacquer nr 30

kiko fancy top coat nail lacquer nr 660

Americana acrylic paint in black

rhinestones


post signature

2 comments:

  1. I love that you do disney villains, i do disney princesses :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. l love them both, I'm planning to do princesses as well :)

      Delete