JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Wednesday, 19 August 2015

Eye makeup look yellow sunflower

Hi fairies,
Sunflowers are my favourite flowers, they make me smile and , like my prince says, each sunflowers has got a different expression and when you look at them carefully you can see them smile at you! It’s true, you sure can!
I’ve fallen in love with yellow eyeshadow last year and I’ve been using it in many makeup looks ever since, before that I labeled it as not wearable but I found out I was wrong, it is wearable and it looks really good , especially when matched with purple or emerald green!
For this look I first realized a yellow smoky eye by applying a matte yellow eyeshadow all over my lid, stopping below my natural crease and blending the color upwards with a fluffy blending brush; in the inner corner I added a shimmery yellow eyeshadow to open my eye a bit, while in the outer corner and in my crease I applied a matte peach color and I blended it very well. With a small blending brush I picked a bit of an orange eyeshadow and I placed it in the very outer corner of my eye and in the outer corner of my crease, to give more depth to the whole look. For the triple eyeliner I started with a classic black winged liner, followed by a silver one and by an orange one, I touched each line up when needed, so they were all even and neat, and I have to say that’s what makes this look stand out! That’s it, I hope you like it!

eye makeup yellow and triple eyeliner

eye makeup yellow and triple eyeliner

eye makeup yellow and triple eyeliner

Italian version:

Ciao fatine,
I girasoli sono i miei fiori preferiti, mi fanno sorridere e, come dice il mio principe, ogni girasole ha un’espressione diversa e se li guardate attentamente riuscirete a vedere che vi stanno sorridendo! È vero, è assolutamente possibile!
Mi sono innamorata dell’ombretto giallo lo scorso anno, e da allora l’ho usato in molti trucchi, mentre prima lo avevo classificato come un colore non portabile: mi sbagliavo, è un colore portabile e anzi, se abbinato a tonalità come il viola o il verde smeraldo, dà vita a combinazioni mozzafiato!
Per questo look ho realizzato, come primo passo, uno smoky eye sui toni del giallo, applicando un ombretto giallo opaco su tutta la palpebra mobile, fermandomi appena sotto la mia naturale piega dell’occhio e sfumando il colore verso l’alto con un pennello da sfumatura; nell’angolo interno dell’occhio ho applicato un ombretto giallo iridescente che mi è servito ad illuminare lo sguardo, mentre nell’angolo esterno e nella piega dell’occhio ho usato un ombretto opaco color pesca che ho sfumato molto bene. Con un pennello da sfumatura di precisione ho preso un po’ di ombretto arancione e l’ho applicato nell’angolo esterno e nella parte esterna della piega, per dare più profondità allo sguardo. Per la tripla riga di eyeliner ho iniziato tracciando una classica riga di eyeliner nera, seguita poi da una linea argentata e da una arancione; ho ritoccato dove serviva, fino ad ottenere tre linee il più possibile precise e senza sbavature, e devo dire che questo è quello che fa la differenza in un tipo di trucco come questo! È tutto, spero vi piaccia!

eye makeup yellow and triple eyeliner

eye makeup yellow and triple eyeliner

eye makeup yellow and triple eyeliner

Products used:

lime crime waterproof eyeshadow helper

mac chromaline in pure white

kiko infinity eyeshadow nr 258

kiko loose pigment eyeshadow nr 17

about face loose pigment in midnight and miracles

the balm meet matt(e) nude palette Matte Rosen

the balm meet matt(e) nude palette Matte Malfoy

the balm meet matt(e) nude palette Matte Garcia

the balm meet matt(e) nude palette Matte Singh

lime crime liquid liner in lunar sea

mac chromaline in red

urban decay 24/7 waterproof liquid liner in perversion

Givenchy mascara phenomen’eyes in phenomen’black






post signature

14 comments:

  1. Splendido questo make-up! Sei bravissima!
    Alessia
    THECHILICOOL

    ReplyDelete
  2. Davvero originale questo make up , mi piace mnoltissimo. Bravissima . Un saluto, Daniela.

    ReplyDelete
  3. Un make up davvero originale e colorato, anche se so che farei un impiastro per fare tutte quelle linee... quindi bravissima!!

    IMPOSSIBILE FERMARE I BATTITI//PAGINA FB

    ReplyDelete
    Replies
    1. effettivamente le linee non sono state facili!

      Delete
  4. la riga di eyeliner bianca è molto bella e tracciata davvero bene ^_^

    Lo stile di Artemide

    ReplyDelete
    Replies
    1. grazie, con un po' di pazienza ci sono riuscita

      Delete
  5. This look would be perfect for a soccer game too!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes, you can change colors to match your favorite team, it's a great idea!

      Delete