Thursday 28 September 2017

rainy day/un giorno di pioggia nail art

Hi fairies,
I can’t wait for fall to start, I actually love gloomy weather and rain, I’m weird, I know! For this nail art I chose a light grey as background color to represent a cloudy sky, and then with a dotting tool and two shades of blue I painted dots of different sizes on my index, middle and pinky finger, concentrating most of them at the tips, while at the top I painted a cloud. On my ring finger I painted an umbrella and on my thumb I painted a rainbow coming out of a cloud, and that was it, I hope you like it!

rainy_day_nail_art


rainy_day_nail_art

Italian version:

Ciao fatine,
Non vedo l’ora che inizi l’autunno, amo il tempo uggioso e la pioggia, lo so, sono strana! Per questa nail art ho scelto un color grigio chiaro come sfondo per rappresentare il cielo nuvoloso, e poi con un dotting tool e due diverse tonalità di blu ho disegnato dei pois di misure diverse sull’indice, sul medio e sul mignolo, concentrandone la maggior parte sulla punta, mentre nella parte alta ho disegnato una nuvola. Sull’anulare ho disegnato un ombrello, e sul pollice, invece, un arcobaleno che spunta da una nuvola, ed è tutto, spero vi piaccia!

rainy_day_nail_art
rainy_day_nail_art

Products used:

kiko nail care 3 in 1 shine fortifying base and top coat

kiko smart nail polish no 76

kiko nail polish no 330

kiko quick dry nail polish no 850

kiko power pro nail polish no 101

nubar nail lacquer no 137 silver mist

kiko cupcake nail lacquer no 650


americana acrylic paint in black, red, green, yellow

8 comments:

  1. I giorni piovosi non mi piacciono però la tua nail art mi piace tantissimo. Hai rappresentato in modo allegro una giornata piovosa.Brava!

    ReplyDelete
  2. Ciao io preferisco la primavera il sole però ognuno ha i suoi gusti giusto? Comunque la tua nail art è carina

    ReplyDelete
    Replies
    1. assolutamente, sono io che vado controcorrente!

      Delete
  3. carinissima questa nail art! anche se preferisco motivi più semplici

    ReplyDelete
  4. bello l'arcobaleno, come sempre sei riuscita a creare una nail art davvero originale e unica

    ReplyDelete

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...