Wednesday 5 November 2014

eye makeup look fall shades



Hi fairies,
Today’s look is not too bright and bold, it’s a neutral look you could wear on an everyday basis in my opinion, and even if I used warm tone colors it complements my complexion quite well, I’m happy with it!
I used a tiny flat brush to define my crease with a sparkly maroon eye shadow, I first traced a line looking straight in a mirror and starting just a tad bit above my natural crease, and then I went outwards and I drew a v shape in my outer corner. I blended the edges with a matte apricot eye shadow ,and I kept blending till it looked blown out. On my lid I used an orange coppery shimmery eyeshadow, very bright and pigmented. On my lower lashline I applied both colors and I smoked them out quite a lot, more than I usually do. I completed the look with a black winged liner and mascara, I hope you like it!





Italian version:

Ciao fatine,
Il look di oggi non è troppo drammatico e vistoso, è un look abbastanza naturale che, secondo me, è adatto per tutti i giorni, ed anche se ho usato colori caldi devo dire che si sposano abbastanza bene con la mia carnagione, sono soddisfatta del risultato!
Ho usato un pennello piatto e sottile per definire la piega dell’occhio con un color ruggine ricco di micro glitter, e per prima cosa ho tracciato una linea leggermente sopra la piega, guardando dritto davanti a me in uno specchio , e poi l’ho allungata verso l’angolo esterno , dove ho dato una forma a v. ho sfumato i contorni aiutandomi con un ombretto opaco color albicocca, e ho sfumato fino a che non sono stata soddisfatta. Sulla palpebra mobile ho applicato un ombretto arancione con riflessi bronzo, molto luminoso e pigmentato. Sulla rima inferiore dell’occhio ho usato il color ruggine e l’arancione, ed ho sfumato verso l’esterno parecchio, molto più di quanto non faccia normalmente. Ho terminato il look con una riga di eyeliner nero e del mascara, spero vi piaccia!



Products used:

benefit stay don’t stray eye primer

nyx jumbo eye pencil nr 604 in milk

kiko infinity eyeshadow nr 233

kiko infinity eyeshadow nr 204

kiko infinity eyeshadow nr 254

kiko infinity eyeshadow nr 213

about face loose pigment in firecracker

kiko long wear ultimate pen eyeliner

kiko kajal kohl liner nr 101

givenchy mascara phenomen’eyes in phenomen’black

No comments:

Post a Comment

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...