JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Monday, 17 November 2014

My little pony series :apple jack eye makeup look



Hi fairies,
I’m starting a lill pony series today, inspired by the very talented Glittergirlc! I love them, they are so colorful and magical and they are a great makeup inspiration if you like unique looks, that’s why I thought it was a great idea! I hope you’ll enjoy the series, and you could tone down every single look to a wearable one, that’s what I did to go out!
Let’s start with apple jack: I started by cutting my crease with a yellow eyeshadow, and once I was happy with the main line I blended the yellow upwards, and I added a pastel yellow to help creating a gradient.on the outer half ofmy lid I applied a bright matte orange, while I picked a shimmer orange for the inner half; on top of that I added some glitters to make the look very sparkly; I used emerald green on lower lash line because it is the color of his harness,  and I drew three red apples in the outer corner! That’s it, I hope you like it!






Italian version:

Ciao fatine,
Con oggi inizia una serie dedicata ai mini pony ispirata dalla bravissima Glittergirlc! Sono coloratissimi e magici, mi piacciono molto, e secondo me sono una fonte di ispirazione per dei look originali, ecco perché mi è sembrata una bella idea! Spero che la serie vi piaccia,e non dimenticate che ogni look può essere reso portabile eliminando i glitter e le decorazionei, che è quello che ho fatto per poterci uscire!
Cominciamo con apple jack: ho iniziato tracciando una linea nella piega dell’occhio con dell’ombretto giallo, e una volta che ero soddisfatta della forma ottenuta ho sfumato il colore verso l’alto, aiutandomi anche con un giallo più chiaro , che ha creato una sfumatura più omogenea, senza righe nette. Sulla metà esterna  palpebra mobile ho steso un ombretto opaco arancione, mentre per la metà interna ho scelto un ombretto arancione satinato, e poi ho aggiunto dei glitter perché il look fosse super scintillante; nella rima inferiore dell’occhio ho usato il verde, che è il colore delle sue briglie, e  nell’angolo esterno dell’occhio ho disegnato tre mele rosse! È tutto, spero vi piaccia!




Products used:
 
lime crime eye shadow helper

mac paint pot in chilled on ice

about face loose pigment in she talks trash

about face loose pigment in firecracker

about face loose pigment in packin’ heat

kiko infinity eyeshadow nr 251

kiko infinity eye shadow nr 258

kiko color sphere eyeshadow nr 34

coastal scents ultimate 252 color palette

urban decay 24/7 waterproof liquid liner in perversion

Maybelline mascara the falsies

for the apples:

coastal scents ultimate 252 color palette

mac fluidline in sassy moss

6 comments: