JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Thursday, 25 September 2014

goldfishes nail art/ nail art pesci rossi



Hi fairies,
Summer is over and most of us are already sad about it, we try to make it last as longer as possible by clinging to summer memories, and by using summery colors! If you’re lucky enough to live in a country where it’s still hot, you might have not experienced this feeling yet, but I’m sure in both cases you’ll love today’s nail art! I think this is a nail art you could wear any time of the year actually, because it’s funny, colorful and easy to do!
I painted my nails in a blue gradient that represents the sea, or better a nice pond as goldfishes live in freshwater , and I added a blue glittery nail polish that helps the gradient look seamless and it also resembles sparkly water! I added seaweeds from the tip of my nails going up, and then I painted many goldfishes in different colors, orange, yellow and red, swimming around! You just draw two c facing one another and you fill the shape you get in , and then you add two dots for fish’s tail at one end of the shape and a black dot for its eye, and that’s it, it’s done! I hope you like it!





Italian version:

Ciao fatine,
L’estate è finita e molti di noi sono già tristi e malinconici, e cerchiamo di farla durare il più a lungo possibile grazie ai ricordi più piacevoli, oppure usando colori tipicamente estivi! Se siete così fortunati da vivere in una nazione dove fa ancora caldo , sicuramente non avrete ancora nostalgia dell’estate, ma comunque in entrambi i casi credo che la nail art di oggi vi piacerà! È una nail art adatta a tutte le stagioni secondo me, perché è simpatica, colorata e facile da realizzare!
Ho dipinto le unghie usando una spugnetta per ottenere uno sfondo blu sfumato che rappresenta il mare, o meglio un bel laghetto visto che i pesci rossi vivono in acqua dolce, e ho aggiunto una passata di smalto con glitter azzurri per rendere la sfumatura più omogenea e per riprodurre l’effetto della luce che si riflette sull’acqua! Ho disegnato delle alghe che partono dalla punta delle unghie e vanno verso l’alto, e poi ho aggiunto tanti pesci rossi in diversi colori, rosso, arancione e giallo, che nuotano liberamente! Per realizzare un pesce rosso non dovete far altro che disegnare due c una di fronte all’altra, e riempire di colore la forma che si crea, e poi aggiungete due pallini per la coda a un’estremità , e un pallino nero per l’occhio, ed è tutto! Spero vi piaccia!



Products used:

kiko 3 in 1 shine fortifying base and top coat

kiko smooth base protective ridge filler base coat

kiko daring game poker nail lacquer nr 05

china glaze nail polish nr 1010 in blue sparrow

china glaze nail polish nr 949 in starboard

Americana acrylic paint in yellow, black , red and white

10 comments: