Thursday 20 November 2014

eye makeup look mermaid tail



Hi fairies,
For today’s look I used mostly sparkly and duochrome eye shadows, for a dreamy and magical look that reminds me of the sea and of a whimsical mermaid, basically one of my favourite color combo and finish, a look I really love and I feel comfortable with!
I patted a light blue with lots of shimmer to it all over my lid; in the outer corner I used a blue purple duo chrome eyeshadow , and I blended it out with a blending brush; I applied a deep dark blue with multi color shimmer to it in the very inner corner, with a pencil brush, to give the look more depth. I blended the edges out with a lavender pigment, to help getting a nice gradient towards my browbone. On my lower lash line I applied a purple eye shadow, and in the inner corner there’s a tad of a white pink duo chrome. That’s it, I hope you like it!





Italian version:

Ciao fatine,
Per il look di oggi ho usato quasi tutti ombretti iridescenti e con un effetto duo chrome, per ottenere un risultato che facesse pensare alle fiabe e alla magia, che ricordasse il mare e i suoi tanti riflessi, ed anche una sirena unica nel suo genere, e per tutto questo ed anche per finitura e per combinazione di colori questo look rientra tra i miei preferiti, mi sento a mio agio indossandolo!
Ho applicato un celeste pastello ricco di iridescenze su tutta la palpebra mobile; nell’angolo esterno ho usato un blu con sottotono viola e anche un effetto duo chrome, e l’ho sfumato fin nella piega con un pennello da sfumatura; ho aggiunto un blu ancora più scuro solo nella parte esterna dell’angolo esterno, per dare profondità allo sguardo. Ho sfumato i contorni dell’ombretto nella piega aiutandomi con un pigmento lavanda, che ha creato una sfumatura verso l’arcata sopraccigliare. Nella rima esterna inferiore ho usato un ombretto viola, mentre nell’angolo interno c’è un colore bianco con effetto duo chrome rosa. È tutto, spero vi piaccia!


Products used:

benefit stay don’t stray eye primer

kiko long lasting stick eye shadow nr 31

mac loose pigment in aire de blue

fyrinnae loose pigment arcanae magic in fairie glamour

fyrinnae loose pigment arcanae magic in sorcerer

sugarpill loose pigment in paperdoll

kiko infinity eye shadow nr 279

kiko infinity eyeshadow nr 280

neve cosmetics natural eye pencil bio matita pastello future perfect in enigma/blue

kiko super colour eyeliner nr 107

Givenchy mascara phenomen’eyes in phenomen’black

4 comments:

  1. Carinissimo! Parola di sirenetta :p Molto marino *w*

    ReplyDelete
    Replies
    1. se lo dice la mia sirena preferita ci credo!

      Delete
    2. Awww *w* E tu sei senz'altro la mia fatina preferita ♥♥♥

      Delete

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...