Sunday 16 November 2014

Rubik's cube nail art



Hi fairies,
Maybe many of you don’t remember when the Rubik’s cube came out and the hype around it: everybody had it, everybody tried to solve it and there were books on how to as well! It was crazy!  Or at least that’s what I’ve heard, I wasn’t even born back then. The best way to solve it was taking off stickers and swap places till you had a solved cube! Joking!
I decided to do a nail art inspired by the rubik’s cube, that is basically a checkered colorful nail art, using the cube’s faces colors: first thing l did was applying two coats of a white nail polish on all my nails; once my background was dry I drew black lines with a striping brush, vertical and horizontal ones, so that I’ve got a criss cross pattern; with a tiny nail art brush or a dotting tool, or even a toothpick, I filled in each square with a different color! It’s not difficult, it’s a bit tricky because you have to be careful not to go over black lines and you need a steady hand to draw straight lines. That’s it, I hope you like it!

Italian version:

Ciao fatine,
Forse molte di voi non si ricorderanno quando uscì il cubo di Rubik e il fenomeno che si sviluppò intorno a lui: tutti lo avevano, tutti tentavano di risolverlo, c’erano anche libri che spiegavano come fare! Era una mania collettiva! Almeno, questo è quello che ho sentito dire, io non ero ancora nata all’epoca. Il modo migliore per venirne a capo era quello di staccare gli adesivi e riposizionarli nel modo corretto! Scherzo!
Ho deciso di realizzare una nail art ispirata al cubo, che non è altro che una nail art a quadretti colorati, ed ho usato, ovviamente, i colori delle sue facce: la prima cosa che ho fatto è stata quella di dare due passate di smalto bianco su tutte le unghie; una volta che lo sfondo era asciutto ho disegnato, con l’aiuto di un pennello finissimo, delle righe orizzontali e verticali, in modo da creare una griglia; poi sono andata a riempire di colore i quadretti che si erano formati, ognuno di un colore diverso, ed ho usato un pennello da nail art molto sottile, ma si può usare un dotting tool o anche uno stuzzicadenti. Non è difficile, bisogna fare attenzione a non coprire le righe nere, e serve anche una mano ferma per tracciarle. È tutto, spero vi piaccia!

Products used:

kiko nail care smooth base ridge filler base coat

kiko nail care 3 in 1 shine fortifying base and top coat

Maybelline color show nail polish nr 138 in winter baby

Kiko nail polish nr 355

Kiko nail polish nr 305

Kiko poker nail lacquer daring game l.e. nr 05

Kiko poker nail lacquer daring game l.e. nr 03

Sinful colors nail polish nr 960 in envy

Americana acrylic paint in black

4 comments:

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...