Tuesday 17 September 2019

Eye makeup look soft lilac


Hi fairies,
Sometimes I’m all for simple and quick makeup looks, especially when  it’s too hot to spend one hour doing my eye makeup and I need something light and easy to wear everyday or when I don’t have much time! I like using pastel shades as they look good on my complexion, so today I used a pastel lavender as the main color of this look. I first applied a skin tone eyeshadow all over my lid to help blending the eyeshadows I was going to apply, and then I applied a light mauve eyeshadow in the crease as my transition color. On the lid I applied a beautiful pastel lavender eyeshadow and I blended it upwards. In my inner corner I placed a silver eyeshadow with light blue undertones, and  I completed the look with a winged liner and mascara, and that was it, I hope you like it!

eye_makeup_look_soft_lilac

eye_makeup_look_soft_lilac

eye_makeup_look_soft_lilac

Italian version:

Ciao fatine,
A volte preferisco makeup semplici e veloci, quando fa troppo caldo per passare un’ora a realizzare il trucco occhi, ho bisogno di qualcosa di leggero e facile da fare, adatto per tutti I giorni, oppure quando ho poco tempo! Mi piace usare colori pastello perché stanno bene con la mia carnagione, quindi oggi ho usato un color lavanda pastello come tonalità principale di questo look. Prima ho applicato un ombretto color carne su tutta la palpebra per facilitare la sfumatura degli ombretti che avrei applicato successivamente, e poi ho applicato un ombretto opaco color malva nella piega come colore di transizione. Sulla palpebra mobile ho applicato un bell’ombretto color lavanda pastello e l’ho sfumato verso l’alto. Nell’angolo interno dell’occhio ho usato un ombretto argentato con riflessi celesti, e ho completato il look con una riga di eyeliner e del mascara, ed è tutto, spero vi piaccia!


eye_makeup_look_soft_lilac

eye_makeup_look_soft_lilac

eye_makeup_look_soft_lilac


Products used:

nyx cosmetics proof it! Eye primer

nyx cosmetics jumbo eye pencil no 604 in milk

urban decay eyeshadow foxy

jeffree star cosmetics beauty killer palette eyeshadow Courtney

jeffree star cosmetics beauty killer palette eyeshadow princess

jeffree star cosmetics beauty killer palette eyeshadow china white

about face loose pigment in risky behaviour

September rose cosmetics slush palette eyeshadow in berry blast

September rose cosmetics slush palette eyeshadow in bubblegum

Nyx cosmetics epic ink liner

La girl booming lashes mascara



6 comments:

  1. Amo i toni sul viola, ma avevo veremente poche idea di come combinarli, questo tuo trucco occhié stupendo. Proverò a farlo.

    ReplyDelete
  2. Che abbinamento di colori ssbrilluccicosi

    ReplyDelete
  3. Mi piace molto il tuo abbinamento di colori Comunque io sono un po' negata a mettere la eyeliner

    ReplyDelete
  4. Ma che meraviglia anche questo makeup mi piace davvero molto

    ReplyDelete
  5. bello il makeup che hai realizzato, bel mix di colori, complimenti

    ReplyDelete
  6. Le sfumature malva e lavanda sugli occhi sono sempre una bella scelta.

    ReplyDelete

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...