Tuesday 4 March 2014

mardi gras nail art



Hi fairies,
Today is mardi gras and in many European countries people celebrate it by dressing up, walking around , being loud, throwing confetti and going to parties; it’s the European Halloween we could say! My nails today are along this line, I painted them very colorful and I added a mask just like those used at Venice carnival and in general by children and as accessory to many costumes; I painted my nails with sideways stripes of bright colors, and then I added a sparkly top coat to defuse any harsh lines. With a striper brush and black acryilic paint I drew sideways lines crossing eachoter and then I painted the tip of my nails in black. On my ring finger and thumb I painted the mask as I was saying, I added top coat and that was it!





Italian version:

Oggi in molte nazioni europee si celebra martedì grasso, le persone si mascherano e camminano per strada con i loro travestimenti, si divertono, lanciano coriandoli e vanno a feste a tema; possiamo dire che è il corrispettivo europeo di Halloween! Le mie unghie oggi riprendono il tema del carnevale, sono molto colorate ed ho aggiunto una maschera come quelle usate al carnevale di Venezia o, più in generale, usate dai bambini e come accessorio per molti costumi: ho dipinto lo sfondo con linee trasversali in colori accesi, e poi ho aggiunto un top coat glitterato per uniformare il tutto. Con un pennello sottile ho poi disegnato delle linee nere trasversali che si incrociano e formano dei rombi, ed ho terminato con una french nera. Sul pollice e sull’anulare ho dipinto la maschera, ho sigillato il tutto con il top coat, ed il gioco è fatto!



Products used:

kiko 3 in 1 shine fortyfing base and top coat

sinful colors nail polish nr 954 verbena

sinful colors nail polish nr 713 pink forever

collistar nail polish nr 534 in verde dinamica

essie nail polish nr 712 in main squeeze

kiko quick dry nail polish nr 832

kiko nail polish nr 355

No comments:

Post a Comment

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...