Monday 13 November 2017

Eye makeup look Zanzibar sunset

Hi fairies,
What’s more romantic than a beautiful sunset? Nothing, in my opinion! I tried to use colors of a stunning Zanzibar sunset with this makeup, a range of warm and vibrant shades that will focus everybody’s attention on your eyes!
I first applied a matte burnt orange eyeshadow in the crease using a fluffy blending brush to defuse the color and to avoid any harsh lines, then I applied a matte burgundy in the outer corner and I blended it into the orange without overlapping it. I picked a vibrant purple and I applied in the center of my lid and I blended the edges towards my crease. In the inner corner I used a light peach eyeshadow and I chose a matte cream eyeshadow as my brow bone highlighter. I completed the look with a winged liner and mascara, and that was it, I hope you like it!

eye_makeup_look_zanzibar_sunset

eye_makeup_look_zanzibar_sunset

eye_makeup_look_zanzibar_sunset

Italian version:

Ciao fatine,
Cosa c’è di più romantico di un bel tramonto?  Secondo me niente! Ho cercato di usare i colori di un tramonto mozzafiato sull’isola di Zanzibar per questo makeup, una serie di tonalità calde e intense che focalizzeranno l’attenzione di tutti sui vostri occhi.
Prima ho applicato un ombretto opaco arancione bruciato nella piega usando un pennello grande da sfumatura per sfumare bene il colore e non creare linee nette, poi ho usato un ombretto opaco bordeaux nell’angolo esterno dell’occhio, e l’ho sfumato nell’arancione senza però coprirlo del tutto. Ho preso un viola acceso e l’ho applicato al centro della palpebra mobile, sfumandone i contorni verso la piega. Nell’angolo interno dell’occhio ho usato un ombretto color pesca chiaro e ho scelto un ombretto opaco color crema come illuminante dell’arcata sopraccigliare. Ho completato il look con una riga di eyeliner e del mascara, ed è tutto, spero vi piaccia!

eye_makeup_look_zanzibar_sunset

eye_makeup_look_zanzibar_sunset

eye_makeup_look_zanzibar_sunset

Products used:

lime crime eyeshadow brightener

kiko infinity eyeshadow no 207

lime crime venus palette muse

cinecittà makeup baked eyeshadow no 60

the balm meet matt( e) palette Matt Malloy

the balm meet matt( e) palette Matt Lombardi

kiko infinity eyeshadow no 258

kiko smoky eye pencil no 03

urban decay 24/7 waterproof liquid liner in perversion

kiko overblown mascara


5 comments:

  1. Caspita che brava, stai benissimo e i colori sono fantastici! Io non saprei truccarmi così bene neppure con un miracolo.

    ReplyDelete
  2. bellissimo sei riuscita a rappresentare in pieno i colori del tramonto, complimenti come sempre!!!!

    ReplyDelete
  3. Bravissima, complimenti! Bellissima l'idea del tramonto. Il risultato è perfetto.

    ReplyDelete
  4. Bello bello questo Makeup ispirato al tramonto! :) ... Mi piace! :)

    ReplyDelete

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...