Saturday 4 November 2017

Minnie nail art

Hi fairies,
Here’s a Minnie Mouse inspired nail art! I love Minnie and her style, she’s so cute and girly, I hope you love her too! If you’re a Disney addict like myself you’re going to try this nail art, you can skip her face if it’s too difficult for you and go for the rest of the design that is quite easy!
I painted my pinkie with a creamy black nail polish and I did a yellow French mani ; on my middle finger I used a skin tone nail polish as background,and then I painted her face: first I placed her black nose in the middle of my nail, and on top of that I painted her eyes; I added her mouth under her nose and I also added pupils and lashes to her eyes. On my ring finger and on my thumb I applied a red nail polish followed by a red glittery nail polish ,and I completed the design with big white dots; on my index finger I applied a yellow nail polish and with red I painted her bow, and that’s it , I hope you like it!

minnie_nail_art

Italian version:

Ciao fatine,
Eccomi qui con una nail art ispirata a Minnie! A me piace molto e mi piace anche il suo stile, così carino e femminile, e spero che piaccia anche a voi! Se amate Disney tanto quanto lo amo io sicuramente proverete a riprodurre questa nail art, magari lasciando fuori il suo viso se ritenete sia troppo complicato, concentrandovi sugli altri motivi che sono abbastanza semplici!
Ho usato uno smalto nero cremoso sul mignolo, e poi ho realizzato una french mani gialla; sul medio ho applicato uno smalto color carne come sfondo, e poi ho dipinto il viso di Minnie: prima ho posizionato il naso nero al centro dell’unghia, poi sopra ho dipinto gli occhi; ho aggiunto la bocca sotto il naso e ho anche aggiunto le pupille e le ciglia agli occhi. Sull’anulare e sul pollice ho dato due passate di smalto rosso seguite da una passata di smalto con glitters rossi, e ho completato il disegno con dei grossi pois bianchi; sull’indice ho usato uno smalto giallo e poi ho disegnato il fiocco di Minnie in rosso, ed è tutto, spero vi piaccia!
minnie_nail_art

Products used:

kiko nail care 3 in 1 shine fortifying base and top coat

kiko nail polish no 356

kiko nail polish no 237

kiko nail polish no 361

kiko poker nail lacquer 06

kiko poker nail lacquer 03

kiko power pro nail polish no 101


models own nail lacquer np 236 chrome rose

minnie_nail_art

5 comments:

  1. che bella questa nail art, mi piace molto l'unghia con la faccina
    Alessandra

    ReplyDelete
  2. Che carine queste unghiate della disney!! Molto simpatiche e ben fatte!

    ReplyDelete
  3. in tema con l'anniversario di Disneyland

    ReplyDelete

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...