Monday 21 July 2014

Eye make up look Disney Frozen Anna inspired




Hi fairies,
As you all know by now I’m a huge Disney lover and Frozen is one of my favourite movies! I’ve done an Elsa inspired makeup and an Olof nail art a couple of months ago, but I haven’t done anything Anna related..so far! I couldn’t leave her out, now could I? she is basically the main character even though we all love Elsa more, maybe because she’s the one that struggles more and that needs help, but Anna is brave and strong and without her help Elsa couldn’t have been saved! So this makeup look is for her,and it’s inspired by one of  her dress’ colors: I cut my crease with a royal blue eye shadow, and I blended it upward adding a bit of Sugarpill Mochi, a deep mint green. On my lid I applied the brightest fuchsia I’ve ever seen, and the most pigmented one as well, Sugarpill Dollipop, and in the outer corner I added a bit of purple to give depth to the look.
On my lower lashline I used a gold pigment, and the eyeliner is a deep dark green. I hope you like it!






Italian version:

Ciao fatine,
Come ormai saprete sono una grandissima amante di Disney, e Frozen è uno dei film degli ultimi anni che mi è piaciuto di più! Ho già fatto un trucco ispirato ad Elsa ed una nail art dedicata ad Olof un paio di mesi fa, ma ancora non avevo fatto niente che fosse legato ad Anna! Non potevo escluderla, giusto? È praticamente la protagonista del film, anche se tutti amiamo Elsa un po’ di più, forse perché è quella più tormentata e che ha bisogno di aiuto per salvarsi, ma Anna è coraggiosa e determinata, e senza di lei Elsa non si sarebbe salvata! Quindi questo makeup è dedicato a lei, e si ispira ai colori di uno dei suoi vestiti: ho delineato la piega dell’occhio usando un blu elettrico che ho sfumato verso l’alto, ed ho aggiunto un verde menta intenso , Mochi di Sugarpill, per sfumare meglio e creare una gradazione di colore. Sulla palpebra mobile ho applicato il fucsia più intenso e pigmentato che abbia mai provato, Dollipop di sugarpill, e nell’angolo esterno ho aggiunto un po’ di viola per dare profondità al look. Sotto la rima interna ho usato un pigmento dorato,e  come eyeliner ho scelto un verde bosco. Spero vi piaccia!






Products used:

Benefit stay don’t stray eye primer

Nyx jumbo eye pencil nr 604 in milk

Suagarpill loose pigment in royal sugar

Sugarpill pressed pigment in poison plum

Sugarpill pressed pigment in dollipop

Sugarpill pressed pigment in mochi

Kiko infinity eyeshadow nr 275

Urban decay eyeshadow in foxy

Kiko skinny fit eye pencil nr 01

About face loose pigment in  touched by truth

Essence gel liner nr 04 in I love nyc

Givenchy mascara phenomen’eyes in phenomen’ black

No comments:

Post a Comment

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...