JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Thursday, 3 July 2014

eye makeup look burning sunset



Hi fairies,
Today I used colors that aren’t used a lot in our everyday looks, they’re told to be difficult to match and difficult to wear without looking a bit over the top; I think it all depends on what color combo they’re part of and on how they’re applied. I can’t deny it’s way easier to wear neutral shades, but I’m not a neutral shades lover so you see my point! I like to have fun with makeup and to challenge myself everyday, so today I went for a bold and bright look that reminds me of a burning sunset!
I applied yellow eyeshadow in the middle of my lid and I kept it way above my crease because I needed room for other colors; I then went all around that with orange, followed by red: basically that should represent a sunset in all its different shades. In the crease I applied a matte purple eye shadow and I blended it out very well. As highlight I used a light cream color. That’s it, I hope you like it and you try to use a bit of orange or red!





Italian version:

Ciao fatine,
Oggi ho usato dei colori che vengono usati poco nei nostri look quotidiani, vengono definiti difficili da abbinare e da portare, a meno che non ci si voglia far notare; secondo me tutto dipende dalla combinazione di colori scelta e dal modo in cui vengono applicati. Non posso negare che è molto più semplice truccarsi con colori neutri, ma io non li amo particolarmente come ho detto diverse volte, e preferisco divertirmi col trucco e sfidare me stessa ogni giorno, ed il trucco di oggi è in linea con il mio pensiero: è molto colorato e mi ricorda uno di quei tramonti fiammeggianti, che è poi il nome che gli ho dato!
Ho applicato un ombretto giallo al centro della palpebra rimanendo molto al di sotto della piega dell’occhio, perché mi serviva spazio per i colori successivi; intorno al giallo ho applicato l’arancione, e poi il rosso: praticamente questa gradazione di colori sta a rappresentare un tramonto colorato. Nella piega dell’occhio ho sfumato, molto bene, un viola opaco. Come illuminante ho scelto un color crema. È tutto, spero vi piaccia e spero che proviate ad aggiungere un tocco di arancione o rosso ai vostri makeup!




Products used:

Benefit stay don’t stray

Mac chromaline in pure white

Kiko infinity eyeshadow nr 258

Kiko infinity eyeshadow nr 251

Kiko infinity eyeshadow nr 208

Sugarpill pressed eyeshadow in poison plum

Urban decay eyeshadow in walk of shame
 
Kiko smoky eye pencil nr 03

Catrice liquid liner n3 010 in dating joe black

Givenchy mascara phenomen’eyes in phenomen’black

2 comments: