Tuesday 8 July 2014

eye makeup look earth and sky



Hi fairies,
For today’s look I got inspired by nature, and to be more precise by the contrast between the sky and earth’s colors; I wanted the contrast to be pretty dramatic, that’s why I decided for a cut crease. On my lid I applied three different light blue shades to create a subtle gradient, while I cut my crease with a chocolate brown and I went in with a lighter brown to blend out the edges. I used a dark brown eye liner because it seems to me the look was more balanced that way . I hope you like it!







Italian version:

Ciao fatine,
Per il look di oggi mi sono ispirata ai colori della natura, e più precisamente al contrasto fra i colori del cielo e della terra; volevo rendere il contrasto molto evidente, ecco perché ho deciso di realizzare una cut crease. Sulla palpebra mobile ho creato una gradazione di celeste ed azzurro, usando tre diverse tonalità di questi colori, mentre ho definito la piega dell’occhio con un marrone cioccolato,e  l’ho poi sfumato usando un marrone nocciola. Ho usato l’eyeliner marrone e non quello nero, perché mi sembrava che l’insieme risultasse più armonico in questo modo. Spero vi piaccia!




Products used:

Urban decay primer potion

Kiko long lasting stick eyeshadow nr 09
 
Mac loose pigment in aire de blue

Kiko infinity eyeshadow nr 266

Kiko infinity eyeshadow nr 273

Kiko infinity eyeshadow nr 217

Kiko infinity eyeshadow nr 214

Kiko infinity eyeshadow nr 204

Urban decay eyeshadow in walk of shame

Kiko vibrant eye pencil nr 605

Maybelline eyeliner in brown

Maybelline mascara the falsies

2 comments:

  1. davvero stupendo questo trucco e devo dire che sta molto bene con il colore dei tuoi occhi! *_*

    xoxo,
    Alice's Pink Diary

    ReplyDelete
    Replies
    1. grazie, hai ragione, fa risaltare gli occhi marroni :)

      Delete

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...