Saturday 5 July 2014

eye makeup blurple




Hi fairies,
Today’s look is based on cold tones, my favourites, and it would look good for a night out but also during the day..at least it’s a makeup I wear during the day as well!
All I did was applying a sparkly silver pigment all over my lid, and then I used a crease brush to apply a matte purple in my crease; I first used a large blending brush (Mac nr 217) to apply a glittery purple eye shadow as a base, and then with a smaller blending brush I concentrated the matte one in the outer portion of my crease. I used a purple liner because , in my opinion, it was a very good match. I hope you like it!




Italian version:

Ciao fatine,
Il look di oggi è realizzato usando toni freddi, i miei preferiti, ed è perfetto per uscire la sera ma anche per il giorno… o almeno io lo porto di giorno senza alcun problema!
Per prima cosa ho applicato un pigmento argento molto iridescente e pieno di glitter multicolori su tutta la palpebra mobile, poi con un pennello da sfumatura sono andata ad applicare un ombretto viola opaco nella piega dell’occhio. Prima però, con un pennello da sfumatura abbastanza grande (il Mac nr 217) ho sfumato un viola cangiante nella piega, che ha fatto da base per il viola opaco che sono andata ad applicare con un pennello da sfumatura un po’ più piccolo, e che ho concentrato nella parte esterna della piega. Ho usato un eyeliner viola perché,secondo me, si abbinava perfettamente al trucco. Spero vi piaccia!





Products used:

Urban decay primer potion

Kiko smoky eye pencil nr 03

Sephora color token eye shadow nr 02 in  purple casino

Sugarpill pressed eyeshadow in poison plum

Kiko water eyeshadow nr 224

Urban decay eyeshadow in walk of shame

Fyrinnae loose pigment in equality

Kiko long lasting stick eyeshadow nr 01

Mac eye pencil in fascinating

Mac chromaline in rich purple

Maybelline mascara the falsies

No comments:

Post a Comment

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...