Friday 8 August 2014

Eye makeup look plum and lime/ green and purple



Hi fairies,

Today’s look is pretty simple to achieve yet very dramatic and gorgeous, at least in my opinion! I first applied a lime green in my crease using a blending brush, and I blended it upwards, almost up to my eyebrows. Once I was satisfied with how it looked, I took a smaller blending brush and a darker green, and I applied it on the lower part of my crease and mostly in the outer corner; I kept blending and adding color till it was as intense as I wanted it to be. On my lid I placed a cold purple ,and in the outer corner I added a bit of magenta. I completed the look with a green liner and a green eye pencil in my lower waterline. I love this color combo, it’s stunning!

That’s it for now, I hope you like it!










Italian version:


Ciao fatine,

Il look di oggi è relativemente semplice da realizzare ed allo stesso tempo è molto intenso ed anche bellissimo,almeno secondo me! Prima ho sfumato un verde lime nella piega dell’occhio con un pennello da sfumatura, e l’ho portato verso l’alto, quasi fino alle sopracciglia. Una volta soddisfatta dell’applicazione, ho preso un pennello da sfumatura più piccolo ed un verde più scuro, e l’ho applicato nella parte bassa della piega ed anche nell’angolo esterno, dove volevo fosse più concentrato il colore; ho continuato a sfumare e ad aggiungere ombretto fino a che non ha raggiunto l’intensità che desideravo. Sulla palpebra mobile ho applicato un viola a base fredda, e nell’angolo esterno ho aggiunto un po’ di magenta. Ho completato il look con un eyeliner verde scuro e con una matita dello stesso colore nella rima interna. Amo questa combinazione di colori, è fantastica!
è tutto per ora, spero vi piaccia!










Products used:


Too faced shadow insurance


Kiko infinity eyeshadow nr 260


Kiko infinity eyeshadow nr 261 


Kiko infinity eyeshadow nr 263


Sugarpill loose pigment in paperdoll


Fyrinnae loose pigment in darling misfit


Shu uemura pressed eyeshadow nm purple 750


Kiko long lasting stick eyeshadow nr 15


About face loose pigment in high drama


Essence gel liner nr 04 l love nyc


Kiko eye pencil nr 02


Givency phenomen’eyes mascara

No comments:

Post a Comment

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...