Tuesday 15 July 2014

eye makeup look bright neon with black cut crease



Hi fairies,
Today’s look is very bold and colorful, just the way I like it! I know it’s not wearable for most people, but I’m not most people and I do wear vibrant colors whenever I like , even during the day! Of course this is more of an evening or party look, but I wanted to try this new shape and technique: I cut my crease using a black liquid liner to get a very sharp and crisp line, and I like how it turned out. You need a good liquid liner , felt tip ones work best in my opinion, and you also need a steady hand. I first drew a line from my outer corner outwards, and then I drew another one just above my crease. It could be a bit intimidating and scary, I suggest you to practice with a black or brown pencil first because it’s easy to fix mistakes when using a pencil, and when you feel confident enough you could go ahead with liquid liner. I then applied a bright green just above my crease and I blended it very well upwards; on my lid I chose neon colors, starting with yellow in the inner corner, orange in the middle and neon pink in the outer corner. On my lower lashline there’s a purple eyeshadow. That’s it for now, I hope you like it!





Italian version:

Ciao fatine,
Il look di oggi è coloratissimo e non passa di sicuro inosservato, proprio come piace a me! So che per la maggioranza delle persone non è assolutamente portabile, ma io non sono la maggioranza della persone, e non ho problemi ad usare colori molto accesi , anche di giorno! Chiaramente questo look è, anche per me, più adatto alla sera o per una festa, ma l’ho realizzato per provare questa nuova forma e tecnica: ho usato un eyeliner liquido nero per definire la piega dell’occhio ed ottenere una linea molto netta e grafica,ed il risultato mi piace. Serve un buon eye liner liquido, secondo me quelli con la punta di feltro sono i più indicati,ed una mano ferma. Prima ho disegnato la linea che va dall’angolo esterno dell’occhio verso la coda delle sopracciglia, e poi sono passata a quella appena sopra la piega dell’occhio. Se non vi sentite sicure vi consiglio di iniziare usando una matita nera o marrone, in questo modo potete fare pratica e poi è sicuramente più facile correggere gli errori rispetto all’eyeliner; quando vi sentite abbastanza sicure potete passare all’eyeliner. Io ho applicato un verde prato sopra la piega dell’occhio, e l’ho sfumato verso l’altro; sulla palpebra mobile ho steso dei colori fluo, partendo dal giallo nell’angolo interno, proseguendo con l’arancione al centro, e terminando con il fucsia nell’angolo esterno. Sotto la rima dell’occhio ho applicato un ombretto viola. È tutto per ora, spero vi piaccia!






Products used:

Benefit stay don’t stray eye primer

Nyx jumbo eye pencil nr 604 in milk

Maybelline master precise eyeliner in black

Coastal scents 88 ultra shimmer palette

Kiko pigment loose eyeshadow nr 17

Kiko infinity eyeshadown nr 206

Sugarpill pressed eyeshadow in dollipop

Kiko smoky eye pencil nr 03

Maybelline mascara the falsies

2 comments:

  1. Wow è molto bello e particolare, non credo sarei in grado di farlo! E mi piace l'idea dell'eye-liner nella piega dell'occhio ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. la riga di eyeliner non è stata semplice :D è molto particolare, certo non per tutti i giorni, ma mi sono divertita a farlo!

      Delete

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...