Saturday 10 May 2014

cherry blossoms nail art



Hi fairies,

Today’s nail art design is very sweet, colorful, easy, romantic and a classic spring theme: it’s a cherry blossom nail art! I’ve done it in the past and I usually do it when spring has started, I find it perfect; I love cherry blossoms, they’re magical and poetic, I feel at peace when I’m in a cherry blossom garden.

For this nail art I went for a classic color combo and I painted the background with a pastel green gradient, followed by a layer of glittery nail polish. With a striping brush and black acrylic paint l painted branches , and then l mixed white and pink acrylic paint to get as close as possible to cherry blossom color, and I used a dotting tool to draw flowers.

That’s it, I hope you like it!







Italian version:


Ciao fatine,

La nail art di oggi è molto dolce, colorata, semplice, romantica, ed è un classico tema primaverile: sto parlando dei fiori di ciliegio! L’ho già realizzata in passato ma la ripropongo ogni anno quando inizia la primavera, secondo me è perfetta per questa stagione; mi piacciono molto i fiori di ciliegio, sono magici e poetici, quando sono in un giardino, circondata da fiori rosa e bianchi, mi sento serena.

Per questa nail art ho scelto una combinazione di colori classica, infatti ho dipinto le unghie con due verdi pastello a gradazione, e poi ho applicato una passata di uno smalto trasparente con glitter iridescenti. Con uno striping brush e pittura acrilica nera ho dipinto i rami, poi ho mischiato la pittura acrilica bianca e rosa per creare un colore che fosse il più vicino possibile a quello dei fiori di ciliegio e, con l’aiuto di un dotting tool, li ho disegnati.

Per ora è tutto, spero vi piaccia!




Products used:


Essie studio nails ultra strong nail hardener


China glaze nail polish nr 867 in re-fresh mint


Kiko nail polish nr 389


Kiko nail polish nr 230


Kiko 3 in 1 shine fortifying base and top coat


Americana acrylic paint in white, black, pink 

2 comments:

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...