Sunday 6 March 2016

holo butterfly wings/ ali di farfalla olografiche nail art

Hi fairies,
I decided to show you a butterfly wings nail art , I know I did one last year using Kiko cupcake nail polishes, but this one is a bit different and, to be honest, I liked how the first one turned out , that’s why I changed it a bit and gave it another try! This time I used holographic nail polish, for a shifting effect that reminds butterfly wings and their iridescences; you can pick any color you like, if you’ve got only one or two holo nail polish use those, you don’t have to have five different ones, I happen to have five ones in my collection and I used them for a more colorful look!
Once the background was dry I painted a black sideways French on all my nails, and on the opposite side I drew a half circle; I connected the two shapes with three black lines, and I rounded the edges where lines meet the French mani. I added some colored dots on the black tips, and some rhinestones as well, and that’s all, I hope you like it!

holo_butterfly_wings_nail_art


holo_butterfly_wings_nail_art

Italian version:

Ciao fatine,
Ho deciso di mostrarvi una nail art con un disegno ad ali di farfalla, so che ne ho proposta una lo scorso anno in cui ho usato gli smalti Kiko cupcake, ma questa è leggermente diversa e, ad essere sincera, la prima mi è piaciuta talmente tanto che ho deciso di realizzarne una variante e di riproporla! Questa volta ho usato degli smalti olografici, per un effetto cangiante che ricorda le ali di farfalla e le loro iridescenze; potete scegliere i colori che vi piacciono, se avete solo uno o due smalti dalla finitura olografica usate quelli, non dovete necessariamente usarne cinque diversi, io li avevo nella mia collezione e ho deciso di usarli per ottenere un effetto super colorato!
Una volta che lo sfondo era asciutto ho dipinto una french mani nera diagonale su tutte le unghie, e poi sulla parte alta delle unghie ho disegnato un semicerchio nero; ho unito le due forme con tre linee nere, ed ho arrotondato i bordi la dove le linee si uniscono con la french. Ho aggiunto dei pois colorati e qualche cristallo sulle punte nere, ed è tutto, spero vi piaccia!

holo_butterfly_wings_nail_art

holo_butterfly_wings_nail_art

Products used:

kiko nail care 3 in 1 shine fortifying base and top coat

kiko perfect gel duo top coat

kiko frozen nail lacquer nr 04

kiko mirror nail lacquer nr 623

china glaze nail lacquer nr 639 in idk

china glaze nail lacquer nr 1166 in no plain jane

dance legend nail lacquer in boo

americana acrylic paint in black and white

rhinestones





post signature

8 comments:

  1. toppissime!! ti sei superata!

    ReplyDelete
  2. bravissima come sempre, mi piacciono molto
    Alessandra

    ReplyDelete
  3. Molto particolare questa nail art, gli smalti oleografici sono meravigliosi, mi piacciono da morire, brava

    ReplyDelete
    Replies
    1. anche a me piacciono, devo usarli più spesso!

      Delete
  4. Veramente bella questa nail art.... Ormai hai riprodotto quasi tutto....

    ReplyDelete
  5. Veramente bella questa nail art.... Ormai hai riprodotto quasi tutto....

    ReplyDelete

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...